آفتاب
ملاک کار اساسنامه قبلی است؛

مسعود اشرفی: منتظر ابلاغ اساسنامه اصلاحی کمیته پارالمپیک هستیم

مسعود اشرفی: منتظر ابلاغ اساسنامه اصلاحی کمیته پارالمپیک هستیم

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه هنوز اساسنامه اصلاحی این کمیته ابلاغ نشده، گفت: بهتر است این اتفاق زودتر بیفتد تا بتوانیم بر اساس اساسنامه جدید کار کنیم.

مسعود اشرفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با یادآوری اینکه اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک دی ماه سال گذشته توسط وزارت ورزش برای هیأت دولت ارسال شد، خاطرنشان کرد: هنوز اساسنامه ارسالی به تأیید و تصویب هیأت دولت نرسیده و اصلا تا به امروز هیچ پاسخی در این زمینه از سوی این هیأت دریافت نکرده ایم.

وی در مورد اینکه «چرا پروسه بررسی اساسنامه کمیته پارالمپیک در هیأت دولت اینقدر طولانی شده است؟»، گفت: قطعاً اساسنامه ارسالی باید در کمیسیون های مختلفی از هیأت دولت مورد بررسی قرار بگیرد، به طور حتم  اگر در این روند مشکلی متوجه مسئولان مربوطه شود آنها باید از ما دعوت کنند تا به موضوع رسیدگی شده و آن را برطرف کنند تا به امروز هیچ با واکنشی در این باره هم مواجه نشده ایم.

اشرفی در رابطه با اینکه «آیا تأخیر ابلاغ اساسنامه کمیته پارالمپیک خللی در روند کارهای این کمیته ایجاد کرده است یا خیر؟»، یادآور شد: این موضوع مشکلی در روند کارهای ما ایجاد نمی کند اما بهتر است این اتفاق (ابلاغ اساسنامه) هرچه زودتر بیفتد تا بتوانیم براساس اساسنامه جدید، کارهایمان را پیش ببریم.

وی در این رابطه ادامه داد: برای ما مهم این بود که براساس قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک، بتوانیم بودجه مستقل برای سال جاری داشته باشیم که این اتفاق افتاده است.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه فعلاً ملاک کار این کمیته برای رسیدگی به تمام برنامه ها، اساسنامه قبلی است، گفت: البته نمی توانیم شکل کار را به سمت تغییر- براساس اساسنامه اصلاحی – پیش نبریم، اما این موضوع را هم مدنظر داریم که اساسنامه اصلاحی و جدید زمانی قابلیت اجرا پیدا می کند که ابلاغ شده باشد و این موضوع هنوز به سرانجام نرسیده است، بنابراین همچنان براساس اساسنامه قبلی کارمان را دنبال می کنیم.

مسعود اشرفی در پاسخ به این پرسش که «آیا برای دریافت نتیجه زودتر از هیأت دولت مکاتبه ای توسط کمیته پاراالمپیک انجام شده است یا خیر؟»، اظهار داشت: چنین اقدامی انجام نداده ایم، اساسنامه اصلاحی توسط وزارت ورزش برای هیأت دولت ارسال شده است و به همین دلیل تا به امروز ورودی به این قضیه نداشته ایم، فقط امیدواریم ابلاغ اساسنامه ارسالی هرچه زودتر انجام شود.

کد N1675755

وبگردی