آفتاب

رای پرونده دوم کیارستمی صادر شد/ تبرئه پزشک و بیمارستان؟

رای پرونده دوم کیارستمی صادر شد/ تبرئه پزشک و بیمارستان؟

روز گذشته رئیس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی آخرین اخبار درباره سرانجام بررسی پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی را اعلام کرد. پرونده پزشکی کیارستمی تاکنون فراز و نشیب‌های بسیاری را پیموده است، آن‌چنان که میان جامعه پزشکی و هنری دلخوری فراوانی ایجاد شد.

این در حالی است که سال گذشته نتیجه بررسی پرونده کیارستمی علنی شد، اما خانواده این کارگردان فقید به این رای اعتراض کرد. مرداد سال ۹۵ فرزند کیارستمی گفت که روند بررسی پرونده پزشکی باعث شده تا به رغم میل باطنی‌مان از بیمارستان جم و پزشک معالج عباس کیارستمی شکایت کنیم، زیرا تنها راه برای اطلاع از محتویات این گزارش طرح شکایت از بیمارستان و پزشک معالج است. البته امیدوار بودیم کار به اینجا نرسد. گمان می‌کردیم انتشار گزارش کامل و جامع کمیسیون تخصصی بررسی پرونده که در آن پزشکان متخصص، نمایندگان مجلس، نمایندگان سازمان نظام پزشکی، نمایندگان پزشکی قانونی و نمایندگان وزارت بهداشت حضور دارد، می‌تواند پاسخی به شبهات و مسائل مطروح در این پرونده باشد و این پرونده را به سرانجام برساند. 
همچنین آذر سال گذشته، بهمن کیارستمی عنوان کرد: ما به عنوان خانواده مرحوم کیارستمی در ارتباط با رای هیات بدوی سازمان نظام پزشکی تقاضای تجدید نظر نکرده‌ایم، بلکه در دادسرای جرایم پزشکی (پزشکی قانونی) طرح شکایت کردیم، اما اینکه دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی بلافاصله بعد از شروع بررسی پرونده در دادسرای جرایم پزشکی لازم می‌داند دوباره از اعلام نتیجه پرونده در سازمان نظام پزشکی صحبت کند و سه روز بعد از اولین جلسه کارشناسی پرونده در دادسرای جرایم پزشکی با حضور وکلا و خانواده، دوباره اعلام می‌‌کند که «هیچ ارتباطی بین اقدامات درمانی در ایران و عامل مرگ ایشان در فرانسه وجود ندارد» به هیچ وجه دور از انتظار نیست. با وجود این، مدت‌هاست که از مرگ مرحوم کیارستمی می‌گذرد، ولی همچنان نتیجه قطعی پرونده پزشکی او مشخص نشده و مسیر خود را می‌پیماید، آن‌چنان که در این بین حواشی بسیاری پیرامون نتیجه قطعی پرونده پزشکی کیارستمی به وجود آمد، به گونه ای که مهر سال گذشته ایرج خسرونیا، رئیس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: حکمی که درباره پرونده عباس کیارستمی منتشر شده است، دستکاری شده و حکمی نیست که از سوی هیات بدوی سازمان نظام پزشکی صادر شده است. 
با وجود این، آخرین وضعیت پرونده کیارستمی نشان می‌دهد که بعد از اعتراض این پرونده پر چالش به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده و حال منتظر اعلام نهایی شدن احکام هستیم.
آخرین وضعیت پرونده کیارستمی
روز گذشته رئیس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی آخرین اخبار درباره سرانجام بررسی پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی را اعلام کرد. ایرج خسرونیا درباره آخرین خبرها از میزان تخلفات و شکایات تعرفه‌ ای در ماه‌‌های اخیر گفت: در ماه‌‌های اخیر میزان شکایت مرتبط با مسائل تعرفه‌ ای به صورت قابل توجهی کاهش یافته است، طوری که در اکثر شهرستان‌‌های کشور ماهانه هیچ شکایتی نداریم و در تهران هم تعداد شکایات تعرفه ‌ای در ماه به چهار الی پنج مورد می‌‌رسد. 
او با بیان اینکه بیشترین شکایت از گروه‌‌های پزشکی جراحی زیبایی زنان و ارتوپدی انجام می‌شود درباره تخلفات برخی بیمارستان‌‌های خصوصی تهران در صورتحساب‌هایشان ادامه داد: با مشابه شدن فرم‌های کامپیوتری حسابداری بیمارستان‌‌ها و آشنایی بیشتر حسابداران آنها با قوانین جدید در زمینه مسائل تعرفه ای و صورتحساب‌های بیمارستانی، مشکلاتی که در زمینه قیمت صورتحساب‌‌های برخی بیمارستان‌های خصوصی تهران داشتیم، کمتر شده است و امیدواریم این روند کاهشی ادامه یابد. رئیس هیات بدوی سازمان نظام پزشکی درباره سرانجام بررسی پرونده پزشکی عباس کیارستمی و اعتراض خانواده وی به حکم صادر شده بیان کرد: بعد از اعتراضی که به رای صادر شده انجام شد، رای به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد و در حال حاضر هم این پرونده سیر عادی خودش را می‌‌گذراند. 
خسرونیا اظهار کرد: از آنجایی که بعد از صدور رای هیات بدوی، شکایتی جدید از بیمارستان و پزشک عفونی بیمارستان از سوی خانواده کیارستمی تنظیم شد، پرونده مجددا به دادسرا رفت تا این شکایت مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر حکم‌های این شکایت صادر و توسط هیات بدوی تایید شده است و اکنون در راه تجدیدنظر برای نهایی شدن احکام است. به گزارش ایسنا، او خاطرنشان کرد: فرزند آقای کیارستمی و وکیلشان نسبت به این حکم اعتراضی نکرده‌اند، بر اساس حکمی که صادر شده بیمارستان و پزشک عفونی تبرئه شده‌ اند و تاکنون هم خانواده نسبت به این حکم اعتراضی نداشته‌اند. حال باید منتظر ماند تا رای نهایی بعد از سیر مراحل لازم صادر و اعلام شود.
کد N1675733

وبگردی