آفتاب
دستاورد دولت تدبیر و امید

رشد 3.5 برابری برخورد با متخلفان شکار و صید در خراسان رضوی

رشد 3.5 برابری برخورد با متخلفان شکار و صید در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برخورد با متخلفان شکار و صید در این استان در چارچوب فعالیت دولت یازدهم در مقایسه با دولت قبل سه و نیم برابر رشد داشته است.

حمید صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت چهار سال فعالیت دولت یازدهم سه هزار و 380 متخلف شکار و صید در عرصه های طبیعی خراسان رضوی دستگیر و یا اعمال قانون شده اند. در طول فعالیت دولت دهم تنها با 946 متخلف برخورد شده بود.
وی به تشکیل 764 فقره پرونده تخلف در دولت گذشته اشاره و بیان کرد: در دولت یازدهم با رشد برخورد با متخلفان زیست محیطی شماره پرونده های این حوزه در خراسان رضوی به دو هزار و 410 فقره رسید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین به کشف و توقیف 627 قبضه اسلحه گلوله و ساچمه زنی و 13 هزار و 551 فشنگ شکاری از متخلفان در این استان ظرف سه سال گذشته اشاره و بیان کرد: این در حالی است که در دولت گذشته 174 قبضه اسلحه و هزار و 153 فشنگ شکاری از سوی یگان حفاظت محیط زیست خراسان ضبط شده بود.
وی ادامه داد: متخلفان شکار و صید در این مدت افزون بر 70 میلیارد و 747 میلیون ریال به محیط زیست خراسان رضوی زیان وارد کردند و در این خصوص با پیگیریهای سازمان حفاظت محیط زیست بیش از نیمی از جرائم مربوطه به حساب خزانه واریز شده است.
صالحی همچنین به احیاء تالابها در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره و بیان کرد: این موضوع در سنوات اخیر در فهرست اولویتهای زیست محیطی قرار داشته و تاکنون سه تالاب در خراسان رضوی احیا شده است.
وی گفت: همچنین 16 منطقه طی چهار سال اخیر تحت مطالعات توجیهی طرح مدیریت مناطق و 13 منطقه تحت مطالعات تفصیلی این طرح قرار گرفت اما در در دولت پیشین این ارقام به ترتیب 9 و چهار منطقه بود.
20 درصد مساحت 117 هزار و 769 کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد و مساحت زیستگاههای این استان دو میلیون و 500 هزار هکتار است. خراسان رضوی به ازاء هر 25 هزار هکتار یک محیط بان در اختیار دارد.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
کد N1674936

وبگردی