آفتاب

قهر نماینده شاعرپیشه /علی مطهری عذرخواهی کرد /رئیس کمیسیون معترض شد/حواشی سوال از طیب‌نیا

قهر نماینده شاعرپیشه /علی مطهری عذرخواهی کرد /رئیس کمیسیون معترض شد/حواشی سوال از طیب‌نیا

جلسه استیضاح از وزیر اقتصاد، با حاشیه‌ همراه شد. تذکر مطهری مبنی بر تمام شدن زمان صحبت‌ها دلخوش برای قرائت سئوال، موجب قهر این نماینده شاعر پیشه شد، نکته‌ای که در نهایت مطهری تلاش کرد با شوخی و خنده آن را ختم به خیر کند.

به گزارش خبرآنلاين، سئوال از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور كار جلسه علني امروز-دوشنبه، 21 مجلس- قرار داشت.

كريمي قدوسي نماينده‌اي بود كه وزير را براي پاسخگويي به سئوالاتي درباره در خصوص چرایی توقیف اموال و دارایی‌های ایران در محاکم بین‌المللی، سرنوشت سپرده‌های موسسه میزان و علت قاچاق گسترده و مبارزه نکردن دولت با آن به مجلس فرا خوانده بود.

اما بررسي اين دستور از همان ابتدا با حاشيه اي همراه شد. ماجرا از اين قرار بود كه کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس برای طرح سوال جواد کریمی‌قدوسی از وزیر اقتصاد پشت تریبون رفت و قرائت سئوال را آغاز كرد، با تذكر مطهري- كه رياست مجلس را برعهده داشت- مواجه شد.

مطهري  تذکر داد که فرصت دلخوش برای طرح سوال تمام شده و از وی خواست که خلاصه سوال را مطرح کند، اما دلخوش از این کار امتناع کرد و در پاسخ به مطهری گفت: من هنوز فرصت دارم و باید سوال را کامل بخوانم، اما علی مطهری بر درخواست خود اصرار کرد که در این هنگام دلخوش به نشانه قهر تریبون را قهر کرد.

قهر دلخوش چنان ادامه دار بود كه حتي وقتي محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس براي اعتراض به جايگاه هيئت رئيسه و نزد مطهري رفت و براي دلجويي از دلخوش خواست كه به پشت تريبون بازگردد، دلخوش خواسته هم كميسيوني خود را اجابت نكرد و به قهر خود ادامه داد.

اين رفتار دلخوش موجب شد تا مطهري به دست به دلجويي او بزند و گفت: ما در مجلس قهر نداریم و نمایندگان نباید قهر کنند. آقای دلخوش از نمایندگان مجرب هستند و ما خیلی مشتاق هستیم اشعار ایشان را بشنویم و اگر باعث کدورتی شده، بند از وی عذرخواهی می‌کنم.


29217

 

کد N1674927

وبگردی