آفتاب
فقط در یک رشته نماینده نداریم؛

ثبت نام کمیته المپیک در ۲۰ رشته بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی

ثبت نام کمیته المپیک در ۲۰ رشته بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی

کمیته ملی المپیک به طور رسمی برای اعزام ورزشکاران ۲۰ رشته از ۱۱ فدراسیون به دومین دوره بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست سرپرستان کاروان های اعزامی به بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا هفته گذشته در محل برگزاری این دوره بازی ها در عشق آباد ترکمنستان برگزار شد. اصغر رحیمی، گزینه منتخب کمیته ملی المپیک برای سرپرستی کاروان ورزش ایران در این دوره بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا نیز در این نشست شرکت داشت.

در جریان نشست عشق آباد، نمایندگان کشورهای شرکت کننده علاوه بر بازدید از دهکده بازی ها و امکانات و شرایط مهیا شده برای بازی ها، ثبت نام اولیه خود را برای اعزام کاروان به بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا انجام دادند.

دومین دوره بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا زیر نظر مستقیم شورای المپیک آسیا (OCA) و در ۲۱ رشته از ۱۱ فدراسیون برگزار می شود. اصغر رحیمی، سرپرست کاروان ورزش ایران نیز طی نشستی چهار ساعته که با کمیته برگزاری بازی ها داشت، آمادگی رسمی کمیته ملی المپیک ایران را برای اعزام ورزشکار به بازی های عشق آباد اعلام کرد. این اعلام آمادگی با ثبت نام اولیه کاروان ایران در ۲۰ رشته از مجموع ۲۱ رشته ای که بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در آن برگزار می شود، انجام شد.

 شطرنج، فوتسال، تنیس روی میز، موی تای، سامبو، کوراش، جوجیتسو، بولینگ و بیلیارد،  دوچرخه سواری، دوومیدانی، شنا، وزنه برداری، بسکتبال سه به سه، تکواندو، کیک بوکسینگ، کشتی سنتی، کشتی با کمربند،  کشتی آزاد، کشتی فرنگی و سوارکاری رشته هایی هستند که کمیته ملی المپیک ایران در آنها ورزشکار اعزامی خواهد داشت. (دنس اسپورت تنها رشته بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا است که ایران در آن ثبت نام نکرده است)

اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید این مطلب گفت: ثبت نام انجام شده اولیه است، تعداد رشته های اعزامی به بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا بعد از جلسات ارزیابی با فدراسیون ها و بررسی در ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک، نهایی می شود.

به گزارش مهر، بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا برای دومین بار به صورت همزمان برگزار خواهد شد. این دوره بازی ها شهریورماه سال آینده به میزبانی ترکمنستان و در عشق آباد برگزار می شود.

کد N1674809

وبگردی