آفتاب

انتشار جزئیات جدید درباره ملیت قربانیان حادثه استکهلم

انتشار جزئیات جدید درباره ملیت قربانیان حادثه استکهلم

پلیس سوئد جزئیات بیشتری درباره ملت قربانیان حمله استکهلم منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس سوئد امروز -یکشنبه- اعلام کرد در حمله استکهلم، دو سوئدی، یک انگلیسی و یک بلژیکی کشته شدند.

بنا بر اعلام پلیس سوئد، مظنون حمله استکهلم یک متقاضی پناهندگی بوده که با درخواست وی مخالفت شده بود.

پلیس سوئد فرد بازداشت شده در ارتباط با هجوم خودرو به سمت پیاده‌رو و فروشگاهی در پایتخت این کشور را یک مرد ۳۹ ساله ازبک‌تبار معرفی کرد. منابع پلیس اطمینان دارند این فرد، راننده کامیونی است که با ارتکاب به این اقدام کشته شدن چهار نفر را رقم زده است.

در جریان هجوم این کامیون به سوی مردم ۱۵ نفر نیز مجروح شده‌اند و مقام‌های سوئدی این حادثه را تروریستی می‌دانند.

در ارتباط با این حمله روز شنبه «دان الیسون» رئیس پلیس ملی سوئد در نشستی خبری تأکید کرده که «هیچ چیز نشان دهنده آن نیست که ما فردی اشتباه را در اختیار داریم و برعکس ظن ما در تحقیقاتی که در جریان است، تقویت شده است.»

گرچه تا کنون اطلاعاتی در مورد جنسیت، تبار و سن فرد بازداشت شده مخابره شده، اما هنوز نام این مرد اعلام نشده است.

رئیس پلیس ملی سوئد اعلام کرده که هنوز احتمال دست داشتن افراد بیشتری در این حادثه رد نشده است.

اظهارات مقام‌های پلیس نشانگر آن است که فرد بازداشت شده برای مقام‌های امنیتی شناخته‌شده بود اما ارتباطی میان او و گروه‌های افراطی کشف نشده است.

رئیس پلیس امنیت سوئد همچنین گزارش داده است که «مشابهت‌هایی روشن» میان این حادثه و حمله‌ای که اخیراً با توسل به یک خودرو در لندن صورت گرفت و کشته شدن شش عابر پیاده را در پی داشت دیده می‌شود.

مقام‌های پلیس همچنین می‌گویند در جریان بازرسی کامیونی که از آن برای حمله استفاده شده، به دستگاه مشکوکی دست یافته‌اند که جزو قطعات خودرو نیست، اما هنوز مشخص نیست آیا این وسیله گونه‌ای از بمب دست‌ساز باشد یا نه.

 

 

کد N1674333

وبگردی