آفتاب

توزیع بیش از پنج تن اقلام امدادی بین زلزله زدگان خراسان رضوی

توزیع بیش از پنج تن اقلام امدادی بین زلزله زدگان خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تا پایان چهارمین روز امدادرسانی به زلزله زدگان این استان بیش از پنج تن اقلام امدادی و غذایی بین آنان توزیع شد.

سید مجتبی احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام به روستاهای شهرستان های آسیب دیده شامل تربت جام، سرخس، فریمان و بخش رضویه مشهد ارسال شده است.
وی اظهار کرد: در این مدت هزار و 75 نفر روز نیروی امدادی عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان زلزله را بر عهده داشته اند.
وی گفت: همچنین سه فروند بالگرد از استان های خراسان رضوی، کرمان و مازندران با 52 سورتی پرواز معادل حدود 35 دقیقه پرواز با 190نفر روز نیروی عملیاتی انجام دادند.
احمدی با بیان اینکه زلزله در حوالی سفید سنگ شهرستان فریمان یک کشته و 40 مصدوم برجای گذاشت، افزود: 12 مصدوم از این تعداد توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی اظهار کرد: در این راستا 102 خودرو عملیاتی و امدادی از جمله آمبولانس، مینی بوس، ست نجات، خودرو ارتباطات، خودرو سنگین و خودرو آنست فعالیت داشته و 67 روستای آسیب دیده امداد رسانی شدند.
وی تعداد اماکن آسیب دیده را یک هزار و 518 مورد ذکر کرد و گفت: 9 هزار و 610 تخته چادر امدادی، پتو و موکت و 12 هزار و 800 قلم کالاهایی نظیر چراغ والور، فانوس، ست ظروف و کلمن بین آسیب دیدگان توزیع شد.
احمدی افزود: علاوه بر آن 1500 بسته غذایی شامل برنج، روغن، قند، حبوبات، چای و کنسروجات برای مصرف یک ماه و همین تعداد ست بهداشتی شامل حوله، مسواک، خمیر دندان، صابون، پودر لباسشویی و دستمال کاغذی بین زلزله زدگان توزیع شده است.
وی با اشاره به اسکان 5500 نفر از زلزله زدگان در چهار روز گذشته اظهار کرد: امداد رسانی در این مناطق همچنان ادامه دارد.
زلزله ای با بزرگی 6 ریشتر روز چهارشنبه 16 فروردین ماه مناطقی از استان خراسان رضوی را لرزاند.
کانون این زمین لرزه سفید سنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرق مشهد بود.
زلزله مزبور که تاکنون 300 پس لرزه داشته است، یک نفر کشته و 40 زخمی بر جای گذاشت و به 68 روستای این استان خسارت وارد کرد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1674117

وبگردی