آفتاب

گوگل پاسخ می دهد؛ کدام خبرها قلابی اند؟

گوگل پاسخ می دهد؛ کدام خبرها قلابی اند؟

به دنبال گسترش بی‌سابقه محتوا و اخبار دروغین در اینترنت، گوگل در تلاش است کنترل صحت محتوای ارائه شده از طریق این جست‌وجوگر را ممکن کند.

به دنبال گسترش بی‌سابقه محتوا و اخبار دروغین در اینترنت، گوگل در تلاش است کنترل صحت محتوای ارائه شده از طریق این جست‌وجوگر را ممکن کند. گوگل از اکتبر گذشته امکان کنترل صحت اخبار ارائه شده در بخش گوگل نیوز را در آمریکا و انگلیس ممکن کرده بود تا کاربران با مشاهده محتوای جعلی موجود در برخی اخبار فریب نخورند. از این پس این خدمات به‌طور جهانی ارائه می‌شود تا در صورتی که کاربران بخواهند از صحت و سقم خبری مطلع شوند بتوانند این کار را به‌صورت ساده‌تری انجام دهند. 


به‌عنوان مثال اگر کاربری خبر فروش اورانیوم به روسیه از سوی هیلاری کلینتون را با وارد کردن کلیدواژه‌های مرتبط در گوگل جست‌وجو کند، لینک‌های مرتبط با این خبر را در جست‌وجوگر مذکور مشاهده می‌کند. اما در زیر این لینک‌ها عبارت ادعا شده از سوی اینترنت قابل مشاهده است و همچنین با توجه به اینکه یک سایت معتبر دروغ بودن این خبر را اعلام کرده این موضوع نیز به کاربر اعلام می‌شود. 


گوگل قصد دارد سرعت ارائه این خدمات را افزایش دهد تا تولیدکنندگان اخبار جعلی نتوانند محتوای دروغین را در فضای مجازی به‌عنوان خبر واقعی بازنشر دهند. این جست‌وجوگر در مواردی برای بررسی صحت یک خبر از چند منبع استفاده می‌کند تا درست یا خطا بودن خبر ارائه شده برای جست‌وجوگر به‌طور دقیق مشخص شود.


مهر
کد N1673850

وبگردی