آفتاب

آیت الله یزدی در سمت ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابقا شد

آیت الله یزدی در سمت ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابقا شد

قم - ایرنا - رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به اتمام دوره هیات رئیسه و براساس اساسنامه جامعه، برگزاری انتخابات هیات رئیسه در روز 18 فررودین جاری برگزار و آیت الله محمد یزدی به عنوان رئیس جامعه مدرسین قم انتخاب شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین، حجت الاسلام علی ابراهیمی سیریزی روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: همچنین آیات محمد مومن، سید هاشم حسینی بوشهری، محسن اراکی، سید احمد خاتمی و ابوالقاسم وافی به عنوان اعضای هیات رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب شدند.
وی در ادامه به تشریح ساختار جامعه مدرسین اشاره کرد و گفت: این نهاد مقدس حوزوی دارای چهار معاونت جامعه و روحانیت، جامعه و نظام، جامعه و مردم و اداری مالی و دفتر جامعه مدرسین، دبیرخانه علمی – محتوایی و دفتر امور بین‌ الملل است.
وی افزود: مجمع عمومی جامعه مدرسین شامل استادان سطح عالی و خارج حوزه‌ های علمیه است که این مجمع از دیگر بخش‌ های فعال در جامعه مدرسین است.
وی همچنین در رابطه با جایگاه هیات رئیسه جامعه مدرسین ابراز داشت: یکی دیگر از ارکان اصلی این نهاد مقدس هیات رئیسه آن است که طبق شرح وظایف خود عمل می کنند و اعضای آن طی یک دوره 2 ساله انتخاب می شوند.
ابراهیمی، جامعه مدرسین را نهادی علمی، فرهنگی و سیاسی با سابقه‌ ای کهن و تاثیر‌گذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: این جامعه با اهدافی چون ترویج و گسترش معارف اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل ‌بیت معصومان‌(ع)، دفاع از قرآن و عترت و ارزش‌ های اسلامی شکل گرفته است و در حال حاضر با تمام توان به فعالیت خود ادامه می ‌دهد.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1673601

وبگردی