آفتاب

راه‌اندازی ۳۲۸ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در دولت یازدهم

راه‌اندازی ۳۲۸ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در دولت یازدهم

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی 328 پژوهش سرای دانش آموزی در دولت یازدهم در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در آیین گشایش نخستین آزمایشگاه دانش‌آموزی سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه ۴کرج اظهار کرد: تا پیش از فعالیت دولت یازدهم۳۰۰ پژوهش سرای دانش آموزی در کشور فعال بود که اکنون تعداد آنها به ۶۲۸ پژوهش سرا رسیده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از رشد فعالیت های علمی و پژوهشی در بین دانش آموزان کشور خبرداد و افزود: شتاب روند توسعه علمی کشور در بخش دانش آموزی به عنوان یکی از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی تا دوره متوسطه دوم  است و برای رسیدن به این هدف در مدارس طرح ها و جشنواره های مختلفی را بر حسب گروه سنی، استعداد و علاقه مندی دانش‌آموزان اجرایی کرده‌ایم.

زرافشان تصریح کرد: چاپ کتاب، راه اندازی سامانه های آموزشی، تشکیل بانک اطلاعات، مقاله و ... از نیازهای مهم پژوهش سراهای دانش آموزی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به انتخاب استان البرز به عنوان دبیرخانه کشوری سلول های بنیادین در کشور اشاره کرد و افزود: پژوهش سرای ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج مسئولیت دبیرخانه کشوری سلول‌های بنیادین  را برعهده دارد.

زرافشان با بیان این که تاکنون در استان های بوشهر، اصفهان، یزد و تهران به ترتیب نانو، هوافضا، ربوکاپ و محیط زیست در پژوهش سراهای دانش آموزی فعال شده است، افزود: افتخار می کنیم که امروز پژوهش در درون مدارس در حال رشد است و ۳۰ هزار دانش آموز در جشنواره های پژوهشی شرکت می کنند.

وی تاکید کرد: اشاعه فرهنگ پژوهش محوری در مدارس اولین گام برای رشد و توسعه علمی کشور است که معاونت توسعه و فناوری ریاست جمهوری به این مهم توجه ویژه ای دارد لذا دانش آموزان ، خانواده ها و بخش حصوص باید از این فرصت مناسب استفاده کنند.

 

کد N1673583

وبگردی