آفتاب
آیا امیر به سمت استعفا می‌رود؟

چگونه قلعه‌نویی با کلکسیونی از بازیکنان نامدار سقوط کرد؟

چگونه قلعه‌نویی با کلکسیونی از بازیکنان نامدار سقوط کرد؟

تراکتورسازی که در برخی مقاطع صدرنشین لیگ هم شد و خود را به عنوان مدعی قهرمانی نشان داد، با ضعف‌های آشکار فنی طوری سقوط کرد که حالا 12 امتیاز با صدر فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرخپوشان تبریزی که نیم فصل خوبی را پشت سرگذاشته بودند و در کورس صدرنشینی مانده بودند در نیم فصل دوم سقوط عجیبی داشتند و در فاصله چهار هفته مانده به پایان لیگ هیچ شانسی برای قهرمانی ندارند.

این در حالی است که تراکتورسازی مجموعه ای از بهترین بازیکنان فوتبال ایران را در اختیار دارد و در ابتدای فصل هم چند بازیکن مطرح را به خدمت گرفت تا عنوان قهرمانی لیگ شانزدهم را از آن خود کند.

شاید یکی از توجیهات امیر قلعه نویی برای نتیجه نگرفتن در نیم فصل دوم محرومیت این تیم از نقل و انتقالات باشد اما تراکتورسازی در این محرومیت تنها نبود و استقلال هم چنین شرایطی را داشت. با این حال منصوریان در نیم فصل دوم با استقلال اوج گرفت و قلعه نویی با تراکتورسازی سقوط کرد.

این در حالی بود که بازیکنانی که تراکتورسازی در اختیار داشت بسیار بهتر و کیفی تر از بازیکنان در اختیار منصوریان بودند. با این حال دانش و توانایی منصوریان در ساخت تیمی جوان بر قلعه نویی چربید و این مربی جوان توانست استقلال را از انتهای جدول در قامت یک مدعی بالا بیاورد اما تراکتورسازی قافیه را به پرسپولیس واگذار کرد.

به نظر می رسد امیر قلعه نویی در تراکتورسازی به پایان خط رسیده و هر بار بهانه ای برای نتیجه نگرفتن تیمش مطرح می کند. اینکه او عنوان کرده گل دوم صبای قم مشکل داشته تاکنون از سوی هیچیک از مسئولان و یا کارشناسان داوری تایید نشده و به نظر می رسد او از آخرین حربه های در اختیارش برای توجیه ناکامی ها استفاده می کند.

تراکتورسازی در خط حمله پنج بازیکن خوب و سطح بالا دارد که همین پرسپولیس با برانکو آرزوی داشتن دو مهاجم آن را دارد. لوسیانو ادینیو، شهرام گودرزی، فرزاد حاتمی، محمد ابراهیمی و مهدی شریفی بازیکنان خط حمله تراکتورسازی هستند که داشتن هر یک از آن برای هر مربی آرزو است. 

ضمن اینکه تراکتورسازی دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران را در اختیار دارد و در خط دفاعی هم بازیکنانی چون سعید آقایی، محمد ایران پوریان و کمی جلوتر مهدی کیانی و ... را در اختیار دارد.

بنابراین دست تراکتورسازی از نظر بازیکن پر بود و این تیم تنها سروش رفیعی را در نیم فصل از دست داد. به نظر می رسد دلیل سقوط این تیم بیشتر ضعف دانش فنی روی نیمکت است تا سایر مسائل دیگر.

با این شرایط به نظر می رسد امیر قلعه نویی در مخمصه بدی گیر افتاده و دیدار با استقلال هم می تواند بر مشکلات او بیفزاید. شکست در آن بازی شاید قلعه نویی را به سمت استعفا از تراکتورسازی پیش ببرد چرا که هواداران این تیم از نتایجی که در لیگ رقم خورده است راضی نیستند.

کد N1673498

وبگردی