آفتاب

فرعی شدن مبارزه با خشونت تنها نتیجه اقدامات خلاف مقررات جهانی است / بکارگیری سلاح شیمیایی، جنایت بزرگی است

فرعی شدن مبارزه با خشونت تنها نتیجه اقدامات خلاف مقررات جهانی است / بکارگیری سلاح شیمیایی، جنایت بزرگی است

معاون سیاسی رییس‌جمهوری در رشته‌توییت‌هایی درباره حملات موشکی امریکا به سوریه اظهارنظر کرد و به‌ویژه به‌کارگیری سلاح‌های شیمیایی را یک جنایت بزرگ دانست و نوشت: فرعی شدن مبارزه با خشونت و متلاشی کردن تلاش‌های تقریباً هماهنگ در مبارزه با تروریسم، تنها نتیجه اقدامات غیرقانونی و خلاف عرف و مقررات جهانی است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حمید ابوطالبی در رشته‌توییت‌هایی نسبت به حمله موشکی اخیر ایالات متحده به سوریه واکنش نشان داد.

ابوطالبی در این رشته‌توییت‌هایی که به‌صورت ۵ توییت پی‌درپی منتشر شد، نوشت:

۱- بکارگیری سلاح شیمیایی، جنایت بزرگی است که نمی‌توان آن‌را نادیده گرفت؛ لذا همه باید در مقابله قانونی و وسیع با آن متحد باشند. ایران نخستین قربانی است.

۲- اما نقض مقررات و قوانین بین‌المللی و حمله به یک کشور مستقل، بالا بردن احتمال رویارویی قدرت‌ها و تغییر آرایش نظامی، اجبار به توقف تعهدات منطقه‌ای و ...

۳- زمینه‌سازی جهانی برای حمایت از تروریست‌ها است؛ گام‌هایی که به خشونت بیشتر و کشتار انسان‌ها دامن زده، و ثبات منطقه را هم به مخاطره می‌اندازد.

۴- فرعی شدن مبارزه با خشونت و متلاشی کردن تلاش‌های تقریباً هماهنگ در مبارزه با تروریسم، تنها نتیجه اقدامات غیرقانونی و خلاف عرف و مقررات جهانی است.

۵- یگانه راه دستیابی به امنیت و ثبات وحل معضل منطقه: جدیت در مقابله با تروریسم، مبارزه با خشونت ازسوی قدرت‌های موثر، و روی‌آوری به مذاکره سیاسی است.

کد N1673360

وبگردی