آفتاب
امام جمعه کرمانشاه:

بی اعتمادی به آمریکا در جهان روز به روز در حال افزایش است

بی اعتمادی به آمریکا در جهان روز به روز در حال افزایش است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: بی اعتمادی به آمریکا روز به روز در جهان در حال گسترش است و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی امروز با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا با آن ها مشکل پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه به بیستم فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا اشاره و اظهار کرد: حضرت امام (ره) از رابطه آمریکا با ایران به رابطه گرگ و میش تعبیر کردند و بین این دو هم هرگز روابط حسنه ای برقرار نبوده است.
وی افزود: آمریکا به عنوان گرگی غیرقابل اعتماد آتش جنگ را در خاورمیانه برافروخته و باعث ناامنی در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله سوریه شده است.
خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های نماز، به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال هاست که بر تولیدات داخلی تاکید می کند، چرا که به خوبی می دانند راه توسعه اقتصاد کشور توجه به این نکته مهم است.
وی افزود: توجه به تولیدات داخلی علاوه بر اشتغالزایی از تعطیلی واحدهای صنعتی نیز جلوگیری می کند و باعث می شود چرخه اقتصاد کشور بسیار بهتر بچرخد.
آیت الله علما ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر این نکته تاکید دارند که با یک کار انقلابی می توان بر مشکلات فائق آمد و معیشت مردم را بهبود بخشید، اما باید برای این کار بزرگ برنامه داشت.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: هم انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمت زیادی برخوردارند که سرنوشت کشور و شهر و دیاری که در آن زندگی می کنیم را مشخص می کند.
وی همچنین با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، گفت: ولادت چند تن از ائمه اطهار (ع) و بعثت رسول اکرم (ص) در این ماه و ماه شعبان واقع شده و باید آن ها را به بهترین شکل گرامی داشت.
آیت الله علما در پایان 13 رجب سالروز ولادت امام علی (ع) و روز مرد را گرامی داشت و گفت: تمسک به سیره مولای متقیان باعث عاقبت به خیری در دنیا و آخرت می شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرسirnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
کد N1672802

وبگردی