آفتاب

وزیر خارجه فرانسه: از حمله آمریکا به سوریه مطلع بودیم

وزیر خارجه فرانسه: از حمله آمریکا به سوریه مطلع بودیم

تسنیم نوشت: وزیر خارجه فرانسه از مطلع بودن پاریس از حملات موشکی آمریکا به سوریه خبر داده است.

به گزارش رویترز، ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه امروز جمعه در سخنانی تاکید کرد: ایالات متحده پیش از حملات موشکی به مواضع ارتش سوریه، فرانسه را جریان قرار داده بود.

وی در مصاحبه با رادیو فرانسه در پایتخت موریتانی تصریح کرد: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا شب گذشته درباره حمله موشکی به سوریه با من صحبت کرده بود.

وی تشدید نقش ارتش آمریکا در سوریه و حمله به پایگاه هوایی در شهر حمص را یک هشدار به یک رژیم مجرم ارزیابی کرده است.

آیرو افزود: استفاده از تسلیحات شیمیایی وحشتناک است و باید مجازات شود. این یک جنایت جنگی است. روسیه و ایران باید درک کنند که حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه هیچ معنا و مفهومی ندارد و فرانسه به دنبال تقابل و رویارویی با این دو کشور نیست. تنها نقش فرانسه در سوریه در شرایط کنونی، مشارکت در ائتلاف ضد داعش است.

رسانه‌های خبری، بامداد امروز- جمعه- از حمله موشکی غافلگیرانه آمریکا به پایگاهی هوایی در نزدیکی استان حمص سوریه خبر دادند. این حمله به بهانه سناریوی شیمیایی روز سه‌شنبه استان ادلب صورت گرفته که موتور تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب انگشت اتهام آن را در روزهای گذشته به سمت دولت سوریه نشانه رفته است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه یک پایگاه هوایی در غرب سوریه را هدف 59 فروند موشک کروز قرار داده است. طبق ادعای آمریکا، حمله شیمیایی در استان ادلب از این پایگاه انجام شده بود

52311

کد N1672695

وبگردی