آفتاب

سفیر سوئیس در ایران: سطح روابط زوریخ و تهران رشد چشمگیری داشته است

سفیر سوئیس در ایران: سطح روابط زوریخ و تهران رشد چشمگیری داشته است

دزفول - ایرنا - سفیر سوئیس در ایران گفت: سطح روابط بین زوریخ و تهران درسالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته به طوری که سرمایه گذاری شرکت های سوئیسی 2 برابر شده و این نشان دهنده پتانسیل بالا در کشور ایران است.

به گزارش ایرنا 'جولیو هاز' سفیر سوئیس در ایران روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان شوش در استان خوزستان و دیدار با نماینده، فرماندار و شهردار این شهر ضمن تشکر از میهمان نوازی مردم و مسئولان، افزود: ما خواستار همکاری با کشور ایران هستیم و در این رابطه تمام تلاش خود را برای افزایش همکاری ها انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به وجود چندین آژانس مسافرتی مختص ایران در کشور سوئیس گفت: انتظار می رود در پنج سال آینده شاهد افزایش 10 برابری این شرکت ها در کشور سوئیس باشیم.
سفیر سوئیس گفت: کشور ایران یک معدن طلای ناب است که باید به درستی از این پتانسیل ها استفاده کرد.
جولیو هاز همچنین به ویژگی‌های منحصربفرد شهر شوش در زمینه گردشگری اشاره کرد و گفت:در طول چهار سالی که به عنوان سفیر سوئیس در ایران سکونت داشته ام تاکنون سه بار به شهر شوش سفر کرده ام.
وی همچنین ازافزایش 15 هزار گردشگران سوئیسی به ایران
خبر داد و گفت:شمار گردشگران سوئیسی در این مدت ( چهار سال ) از پنج هزار تن به 15 هزار تن افزایش داشته است و شاهد پیشرفت بسیار خوبی در حوزه گردشگری بین2 کشور هستیم.
سفیر سوئیس در ادامه گفت: شهرستان شوش دارای پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری بالایی است که باید با دعوت از شرکت های سوئیسی و آشنا کردن این شرکت ها با ظرفیت های شوش زمینه های پذیرش و افزایش گردشگر را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: شوش یک شهر باستانی و تاریخی است که دارای جاذبه های گردشگری و پتانسیل های بالایی در جهت جذب گردشگر است.
جولیو هاز ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته در جهت خدمات رسانی به گردشگران در شوش شاهد افزایش تعداد جهان گردان در این شهرستان باشیم.
رضا نجاتی فرماندار شوش نیز ضمن معرفی جاذبه های گردشگری شوش گفت: این شهر باقدمت بیش ازهفت هزار سال و آثار تاریخی بی شمار، سالانه میزبان 50 هزار گردشگر خارجی است.
وی گفت: شهرستان شوش با دارا بودن افتخار وجود حرم حضرت دانیال نبی(ع) ، 2 اثر ثبت جهانی شامل چغازنبیل و محوطه های باستانی و همچنین آثار تاریخی بسیار در تمام ایام سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
فرماندار شوش خواستار سرمایه گذاری شرکت های گردشگری سوئیسی در زمینه صنعت توریست در این شهرستان شد.
نجاتی گفت: استان خوزستان و شهرستان شوش یکی از تاریخی ترین مناطق ایران با قدمت بالا است که به هر کدام از شهر های استان سفر کنید دارای فرهنگ های مختلف و گویش های گوناگون است و در حال کار وتلاش شبانه روزی برای پذایریی از گردشگران بود و دارای مردمان میهمان نوازی است.
وی با اشاره به اینکه مردم خوزستان از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بهره می برند گفت: برای ارتباط بیشتر شهرستان تاریخی شوش با سوئیس نیاز به تلاش و توسعه قرار دادهای گردشگری است.
فرماندار شوش با اشاره به فعالیت بخش خصوصی برای جذب گردشگران خارجی و داخلی افزود: با راه اندازی شهرک گردشگری سعی شده در ساخت این شهرک از طرح های اولیه و سنتی استفاده شود.
سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تاریخ هفت هزارساله شهر شوش گفت: شوش دارای ظرفیت های بکری است که باید از این ظرفیت ها در زمینه جذب گردشگران خارجی استفاده شود.
وی به وجود مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در شهرستان شوش نیز اشاره کرد وگفت: این سرزمین شاهد رشادت ها و فداکاری ها مردمی است که برای حفظ این کشور جان خود را فدا کردند.
نوری خواستار معرفی ظرفیت گردشگری دفاع مقدس به گردشگران خارجی و سوئیس شد و گفت: باید برنامه ریزی لازم در این خصوص به عمل آید.
سفیر سوئیس در ایران در سفر یک روزه به شهرستان شوش از جاذبه های باستانی این شهر دیدن کرد.
شوش با وجود گنجینه های میراث فرهنگی، باغ موزه، آثار تاریخی، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش، معبد جهانی چغازنبیل و مقبره حضرت دانیال نبی (ع)و دعبل خزاعی شاعراهل بیت(ع) و نیز یادمان های فتح المبین و فکه، یکی از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت عیلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.
شوش با آثار باستانی منحصر بفرد و 2 اثر جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی شوش به بهشت گردشگران معروف است.
زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.
این سازه در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.
شهر شوش در فاصله 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
6068/7280 **شبس *1488 *خبرنگار:مجتبی پناهی*انتشاردهنده: بهمن بامداد**
کد N1672497

وبگردی