آفتاب

18 شهردار متخلف در مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری به مراجع قضایی معرفی شدند

18 شهردار متخلف در مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری به مراجع قضایی معرفی شدند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از معرفی 18 شهردار و دهیار متخلف و بی توجه به بحث مدیریت پسماند و دفن غیر اصولی زباله ها به مراجع قضایی این استان خبر داد.

شهرام احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 821 مورد مکان یابی دفن زباله خانگی در استان انجام شد و 181 اخطاریه کتبی به دهیاری ها و شهرداری های متخلف در زمینه دفن غیر بهداشتی و نامناسب زباله صادر شد.
وی از اجرای 979 مورد پایش از مراکز پسماند و دفن زباله در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: پایش از مراکز پسماند در استان 35.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال 94 افزایش داشته است.
احمدی از راه اندازی نخستین مرکز بازیافت زباله خانگی در مرکز استان خبر داد و گفت: عملیات اجرای این مرکز با همکاری بخش خصوصی آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سالجاری این مرکز فعال شود.
وی با اشاره به اهمیت کمپوست و جمع آوری زباله های تر در استان افزود: همزمان با روز طبیعت با مشارکت بخش خصوصی در پویش تبدیل سبزه‌ها به کمپوست، 8 تن سبزه توسط مردم شهرستان شهرکرد جمع آوری شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری گفت: هم اکنون روزانه 725 تن و سالانه بیش از 264هزار و 368 تن زباله خانگی در استان تولید می شود.
احمدی میزان تولید زباله در بیمارستانها و مراکز درمانی استان را روزانه 4 هزار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: از سال گذشته بی خطر سازی و تفکیک زباله در بیمارستان های استان انجام می شود.
وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی استان که اغلب کوهستانی و یا در مسیر رودخانه ها و چشمه ها قرار دارد، افزود: سوزاندن زباله در محل دفن، نبود طرح جامع پسماند و اجرا نشدن طرح تفکیک از مبداء در سطح استان از مهم ترین مشکلات در زمینه پسماند در استان است.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار دهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021
کد N1672370

وبگردی