آفتاب

علیه ایران هیچ اقدامی نمی‌کنیم/ برای رفع اختلاف تهران- ریاض تلاش می‌کنیم

علیه ایران هیچ اقدامی نمی‌کنیم/ برای رفع اختلاف تهران- ریاض تلاش می‌کنیم

سرپرست وزارت خارجه پاکستان بر سیاست عدم حمایت پاکستان از هیچ کشوری در منازعات بین کشورهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه داون پاکستان، «تهمینه جنجوعه» سرپرست وزارت خارجه پاکستان با حضور در جلسه عضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی پاکستان و در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس ملی، اعلام کرد دو کشور ایران و پاکستان دارای سابقه روابط برادرانه و بسیار صمیمی هستند و هیچ اختلاف مرزی بین دو کشور وجود ندارد.

وی در خصوص تصمیم دولت پاکستان در موافقت با پیوستن ژنرال «راحیل شریف» فرمانده سابق ارتش پاکستان به ائتلاف تشکیل شده توسط عربستان سعودی و قبول فرماندهی این ائتلاف توسط وی، عنوان کرد تمامی افسران ارتش پاکستان این حق را دارند تا پس از بازنشستگی هر مسئولیت یا شغلی که تمایل دارند، بپذیرند.

تهمینه جنجوعه در ادامه تاکید کرد که هیچ‌گونه تغییری در سیاست خارجی پاکستان در قبال ایران و عربستان سعودی به وجود نیامده است و اسلام‌آباد سعی دارد تا به اختلافات میان تهران و ریاض پایان دهد.

وی در ادامه افزود اسلام‌اباد هیچ اقدامی علیه تهران نخواهد کرد و ژنرال راحیل شریف نیز هیچ گامی علیه منافع ایران برنمی‌دارد.

این دیپلمات ارشد پاکستانی تصریح کرد که با پایان یافتن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران نیز مبادلات تجاری دوجانبه افزایش پیدا می‌کند.

در این نشست «شیرین مزاری» نماینده جنبش انصاف پاکستان در مجلس ملی و «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه اسبق پاکستان و دیگر نماینده جنبش انصاف پاکستان در مجلس ملی که از احزاب مخالف دولت به شمار می‌روند و همچنین برخی دیگر از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس این کشور با ابراز نگرانی از آن‌چه بیانیه‌های متناقض وزارت خارجه پاکستان در خصوص این ائتلاف نظامی خواندند  وتاکید کردند که پاکستان باید نسبت به این ائتلاف دقت و هوشیاری تمام را به خرج دهد.

کد N1671086

وبگردی