آفتاب

شواهد بیشتر درباره ارتباط کره‌شمالی با سرقت سایبری از حساب بانک مرکزی بنگلادش

شواهد بیشتر درباره ارتباط کره‌شمالی با سرقت سایبری از حساب بانک مرکزی بنگلادش

ایسنا نوشت: کمپانی امنیت سایبری کسپراسکای اعلام کرد، شواهد بیشتری را به دست آورده که نشان می‌دهد کره شمالی در سرقت سایبری ۸۱ میلیون دلاری از حساب بانک مرکزی بنگلادش در نزد بانک ذخیره فدرال نیویورک دست داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این کمپانی امنیت سایبری گزارش ۵۸ صفحه‌ای خود درباره گروه "لازاروس" مرتبط با سرقت سایبری از بانک مرکزی بنگلادش و حمله سایبری ۲۰۱۴ به استودیوی سونی را منتشر کرده است.

در این گزارش آمده که هکرهای لازاروس با ارتباط مستقمی از یک آدرس IP در کره شمالی به یک سرور در اروپا برای کنترل سیستم‌های هک شده استفاده کردند.

ویتالی کاملوک، محقق کمپانی امنیت سایبری کسپراسکای گفت که این یافته‌ها نخستین بار است که ارتباط مستقیم میان کره شمالی و لازاروس را مشخص می‌کند. گروه هکری لازاروس از ۲۰۰۹ فعال است و فعالیت‌هایش از سوی بزرگترین کمپانی‌های امنیت سایبری در جهان ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: من نمی‌توانم دقیقا ارتباط کره شمالی را با این حملات سایبری تایید کنم چون احتمال دارد که هکرها کاری کرده باشند که به نظر برسد حملات از جانب کره شمالی است یا کره شمالی با سایرین در این زمینه همکاری دارند.

این در حالی است که دولت پیونگ یانگ این اتهامات را رد کرده است.

سرقت سایبری بانک مرکزی بنگلادش یکی از سلسله حملات سایبری علیه کمپانی‌های مالی از سوی شاخه‌ای متصل به گروه لازاروس موسوم به "Bluenoroff" بود. اهداف این گروه بانک‌ها، موسسات مالی و کمپانی‌های تجاری، کازینوها و سایر موسسات دیجیتال است.

52310

کد N1670840

وبگردی