آفتاب
سردار ساجدی‌نیا:

برای مقابله با تهدیدات داعش، آمادگی لازم را داریم

برای مقابله با تهدیدات داعش، آمادگی لازم را داریم

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر و در پایتخت هیچ گونه تهدیدی از سوی داعش نداشتیم اما با این حال همکاران در همه رده‌های پلیس‌های تخصصی در آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با اشاره به دو مأمور نیروی انتظامی که اخیرا حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند، گفت: همه سعی و تلاش من و همکاران در تهران و در سطح کشور این است که امنیت را پایدار در همه بخش‌های کشور به اجرا در بیاورند.

سردار ساجدی نیا افزود: این دو شهید اولین شهیدهای نیروی انتظامی  در سال ۹۶ هستند و دو نفر از چهار نفری که تحت تعقیب قرار گرفته بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: هر دو شهید در ایستگاه‌های ایست و بازرسی پلیس یا مشکوک شدن یه سرنشینان یک خودروی سواری پراید با ۴ سرنشین مشکوک شده و به آنها فرمان ایست داده بودند اما سرنشینان خودروی سواری، بدون توجه به فرمان ایست مأموران اقدام به فرار کرده بودند که در جریان تعقیب و گریز متأسفانه هر دو مأمور ناجا به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

سردار ساجدی‌نیا دربارهٔ فعالیت‌های پلیس پایتخت در تعطیلات نوروز نیز گفت: در عید با تلاش‌هایی که داشتیم، شاهد وضعیت خوبی در حوزه سرقت بودیم و در مقایسه با آمار سال گذشته، افزایشی در حوزه سرقت نداشتیم و در بقیه موارد ایمنی و امنیتی به خصوص در زمینه شرارت‌ها نیز ۳۵ درصد کاهش وقوع را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته و همچنین همکاری به جای شهروندان در مقوله و تصادفات فوتی و جرحی هم شاهد کاهش بودیم افزود: برای به دست آوردن این موفقیت‌ها در درجه اول باید از مردم تشکر و قدرانی کنم و در درجه دوم از همکارانم که بسیار جان برکف در همه دسته‌ها و رده‌ها حضور پر رنگ داشتند نیز سپاسگذارم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با توجه به تهدیدات و فعالیت‌های گروه‌های داعشی در پاسخ به سؤال خبرنگاری گفت :در حال حاضر و در پایتخت هیچ گونه تهدیدی از سوی داعش نداشتیم اما با این حال همکاران در همه رده‌های پلیس‌های تخصصی در آماده‌باش و هوشیاری کامل هستند و برای برخورد و مقابله با هر تهدیدی آمادگی لازم را دارند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

کد N1670810

وبگردی