آفتاب

تنها ۲۱۹ مورد ثبت شکایت داشتیم

تنها ۲۱۹ مورد ثبت شکایت داشتیم

معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: تنها ۲۱۹ مورد ثبت شکایت داشتیم که این خود نشان از رضایت مسافران نورزی از اقدامات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در نوروز ۹۶ دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز نشست خبری ارائه گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور مرتضی رحمانی‌موحد؛ معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، حسینی‌مکارم؛ معاونت توسعه مدیریت گردشگری، سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات کشور، مسعود حبیبی؛ رئیس سازمان جوانان هلال احمر، غلامی؛ رئیس سازمان راهداری، حسن نوری؛ معاونت اورژانس کشور، گوران؛ قائم مقام سازمان معدن و تجارت و غلامعلی؛ نماینده وزارت کشور در سالن اجلاس سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

رحمانی موحد در این نشست با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه طرح ستاد هماهنگی خدمات سفر آغاز گفت: از نیمه آذر به مطالعه و بررسی جزئیات برنامه‌های سفر و  گردشگری سال‌های گذشته پرداختیم و شعار نوروز ۹۶ را خدمات متفاوت با رویکرد حقوق شهروندی برای مسافران نوروزی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه امسال شاهد ارتقای مشارکت سمن‌ها و گروه‌های مردمی در خدمات‌رسانی بودیم، گفت: ستادهای اجرایی خدمات سفر در سطوح استانی و شهرستانی تشکیل شد و جلساتی توسط استانداران و فرمانداران برای هدایت و راهبری اقدامات واحدهای مربوطه برگزار کردیم.

رحمانی موحد گفت: تنوع اقامتگاه‌ها امکان بازدید را برای مسافران افزایش داد و باعث دیده شدن بیشتر روستاهای کشور توسط مسافرین نوروزی شد.

وی با اشاره به افزایش میزان ارائه خدمات پزشکی و سلامت گفت: تحول بزرگ دیگر تغییر رویکرد مسافران در سفرهای نوروزی بود که میزان سفرهای آنها از حالت یکباره و هیجانی کمتر و هدفمند شد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر آمار اقامت شبانه از تاریخ ۲۷/۱۲/۹۵ لغایت ۱۳/۱/۹۶ را ۵۹.۳۴۳.۶۷۸ نفر و مجموع آمار بازدید گردشگران از مراکز گردشگری را ۹۴.۵۲۳.۳۲۱ مورد اعلام کرد.

رحمانی موحد اظهار کرد: شهروندان که قصد مسافرهای برون‌شهری داشتند، می‌توانستند با شماره‌گیری ۰۹۶۲۹ اطلاعات کاملی از رویدادهای فرهنگی، وضعیت مسیرها و جاده‌ها در دست داشته باشند. از ۴۱هزار و ۳۰۰ تماسی که با این سامانه گرفته شد؛ تنها ۲۱۹ مورد ثبت شکایت ثبت شده است که این خود نشان از رضایت مسافران نورزی از اقدامات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در نوروز ۹۶ دارد.

کد N1670298

وبگردی