آفتاب

با پیوستن به پویش «نه به ریختن زباله» از منابع طبیعی کشور محافظت کنیم

با پیوستن به پویش «نه به ریختن زباله» از منابع طبیعی کشور محافظت کنیم

شهرری ـ ایرنا ـ رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری با قدردانی از اقدام موثر ایرنا در راه اندازی پویش #نه_به_ریختن_زباله گفت: با پیوستن به این پویش زیست محیطی، از محیط زیست و منابع طبیعی کشور مراقبت کنیم.

زهره عبادتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسئولیت اجتماعی مردم در برخورد با موضوع زباله بسیار مهم است و یکی از اقدامات مهم برای رفع مشکلات پسماند و زباله، کاهش تولید زباله یا به عبارتی کاهش سرانه تولید زباله می باشد.
عبادتی با بیان اینکه مهمترین مسئله در کاهش تولید زباله آموزش و فرهنگ سازی است اظهار کرد: رسانه های گروهی و آموزش در سطوح پایه به کودکان نقش بسیار مهم و جدی در این زمینه می تواند داشته باشد.
وی با بیان اینکه راه اندازی پویش ها با هدف تقویت نهادهای مردمی نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی به منظور کاهش تولید زباله دارد تصریح کرد: اقدام ارزشمند خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در راه اندازی پویش #نه_ به_ریختن_زباله با مشارکت عموم افراد به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر، شخصیت های علمی و مذهبی، ورزشکاران، دانشجویان و افراد تاثیر گذار جامعه می تواند عامل موثری برای حفاظت از منابع طبیعی باشد.
وی افزود: درهمین ارتباط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ری نیز به منظور مراقبت از منابع طبیعی، همزمان با روز طبیعت در مناطع طبیعی و بوستان های این شهرستان مستقر خواهد شد.
به گفته وی، توزیع کیسه های زباله تجدید پذیر و همچنین آموزش و فرهنگ سازی در میان همشهریان برای جلوگیری از رها سازی زباله در طبیعت و حفظ هر چه بیشتر محیط زیست از جمله برنامه های یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان ری در روز 13فرودین است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی محسوب می شود تاکید کرد: مردم در روز طبیعت باید از آسیب رساندن به محیط زیست، تخریب فضای سبز، رها سازی زباله و پسماند در طبیعت اجتناب کنند.
3218**1625
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه - انتشار دهنده: محسن فتاحی
کد N1669294

وبگردی