آفتاب

12 فروردین، بهار انقلاب، نوید بخش تجلی حق و حاکمیت نظام اسلامی است

12 فروردین، بهار انقلاب، نوید بخش تجلی حق و حاکمیت نظام اسلامی است

تهران- ایرنا- دوازده فروردین، عصاره یک تاریخ سراسر خون و شهادت و تبلور عشق، آرمان، اسلام خواهی، حق پرستی و باطل ستیزی است. این روز، بهار انقلاب و نویدبخش تجلی حق و حاکمیت نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوازده فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.
روز دوازده فروردین، روز بیعت با اسلام، برای دفاع، حمایت و فداکاری در راه انقلاب مقدس اسلامی که همان راه اسلام و حاکمیت قرآن است.
روزجمهوری اسلامی، سالروز استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روز تجلی مشارکت واقعی مردم درتعیین سرنوشت خود و ازرخدادهای عظیم و استثنایی در همه پرسی مردمی در تاریخ بشری است.
این واقعه عظیم، همان تحقق شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی و بیانگر این واقعیت است که مردم مبارز ایران ملتی عدالتخواه و آزادی طلب هستند و هرگز اجازه دخالت در تعیین سرنوشت خود را به بیگانگان نخواهند داد و چه زیبا امام عزیز فرمود که «اگر استقلال کشور خودمان را تحصیل نکنیم، سایر چیزها درست نخواهد شد.»
تشکیل جمهوری اسلامی، نه تنها اراده ملی ایرانیان را بر سرنوشت خود تثبیت کرد، بلکه بارقه امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان روشن نمود تا بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه ای از وعده خداوند تبارک را شاهد باشند.

** روز جمهوری اسلامی ثمره شیرین جهاد مردم و اکمال نعمت استقلال و آزادی است
جهاد دانشگاهی هم بمناسبت فرا رسیدن روز 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است: روز جمهوری اسلامی، ثمره شیرین جهاد مردم و اکمال نعمت استقلال و آزادی است که با دستان تک تک میلیون ها ایرانی در مقابل چشمان امیدوار مستضعفان جهان و نگاه بهت زده دشمن رقم خورد.
روزی که طلیعه و نماد برگزاری انتخابات متعددی در نظام اسلامی شد و مردم با بصیرت مثال‌ زدنی خود، 12 فروردین 58 را پایان کار ندانسته و در سال‌های پس از آن با حضور باشکوه خود در انتخابات مختلف، مردمسالاری دینی را مکررا به نمایش گذاشتند.
اینک در یوم ا... 12 فروردین و سالروز شهادت دهمین ستاره پرفروغ سپهر ولایت حضرت امام علی النقی الهادی (ع) بار دیگر خداوند متعال را بخاطر موهبت الهی استقرار حکومتی برآمده از قرآن کریم و عترت طاهرین (ع) شکر نموده و بزرگداشت این حماسه تاریخی را مورد تاکید و یادآوری قرار می‌دهیم.
دوازدهم فروردین سال 1358، روز حضور آگاهانه و حماسی مردم برای تعیین شکل و محتوای حکومتی بود که ریشه در انقلاب اسلامی داشت. مردمی که در راه پیروزی، زندان‌ها، شکنجه‌ ها، تبعیدها و محرومیت‌های بسیاری را متحمل شده و بهترین فرزندان خود را تقدیم کرده بودند در یک همه‌پرسی تاریخی اعلام کردند که می‌خواهند در سایه سار اسلام عزیز، حق تعیین سرنوشت خود را، بدست گیرند و به همین دلیل به استقرار نظام 'جمهوری اسلامی' رأی آری دادند.
اعضای این نهاد، با درک اهمیت تحقق شعار 'اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال'، حضور حداکثری و دشمن شکن مردم در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را پشتوانه حرکت مسوولان به سمت پیشرفت کشور دانسته و تمام تلاش خود را برای رونق هرچه بیشتر این رویداد و عرصه نمایش اتحاد ملّی مصروف خواهند داشت.
علمی (1) ** 1201 ** 1701
دریافت کننده: عبدالکریم جبارپور* انتشار دهنده: حمید قدیمی
کد N1669234

وبگردی