آفتاب
کوروش زارعی در گفتگو با مهر:

سال پرباری را در تئاتر حوزه هنری پیش رو داریم/ احیای تئاتر مساجد

سال پرباری را در تئاتر حوزه هنری پیش رو داریم/ احیای تئاتر مساجد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به برگزاری برخی از رویدادهای تئاتری این مرکز، اظهار کرد که حوزه هنری در بخش تئاتر سال پرباری را پیش رو دارد.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره فعالیت های مدنظر این مرکز در فصل بهار سال ۹۶، به خبرنگار مهر گفت: ما در سال جدید و در اولین ماه امسال به استقبال هفته هنر انقلاب اسلامی می رویم که از ۱۹ تا ۲۶ فروردین ماه در حوزه هنری برگزار می شود. طی این هفته یک نمایش صحنه ای و ۲ نمایش خیابانی تولید شده به همین مناسب اجرا می شوند.

وی ادامه داد: همچنین اتفاق قابل تأملی که در فروردین ماه ۹۶ رخ می دهد، برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه های مسجد» است که بعد از ۲ دهه تعطیلی مجددا برگزار می شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری یادآور شد: جشنواره سراسری تئاتر «بچه های مسجد» قدمتی حدود ۱۲ سال داشت که در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ برگزار می شد که متأسفانه تعطیل شد. این جشنواره هنرمندان مستعدی را به تئاتر حرفه ای ایران معرفی کرد و وقتی بنده به عنوان مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری منصوب شدم، تصمیم گرفتم این جریان را مجددا راه اندازی کنم.

زارعی افزود: در سال ۹۵ دفاتر مردمی تئاتر مساجد در ۱۲ استان کشور راه اندازی شد که در سال جاری دفاتر تمامی استان ها راه اندازی می شوند. همچنین بنا بر این شد که هر ساله جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه های مسجد» در اردیبهشت ماه برگزار شود. امسال دوازدهمین دوره این جشنواره بعد از بیش از یک دهه تعطیلی مجددا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ اتفاقات زیادی در تئاتر حوزه هنری رخ خواهد داد، از برگزاری شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر «تیرنگ» در استان مازندران، برگزاری جشنواره های منطقه ای تئاتر سوره در اردیبهشت ماه و چهارمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد در بخش تئاتر خیابانی که با موضوع اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و به صورت رقابتی از ۱۳ تا ۱۶ خردادماه برگزار می شود، به عنوان برخی از این اتفاقات نام برد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری تئاتر «سوره» و همچنین چهارمین مهرواره تئاتر ماه با میزبانی از بهترین تئاترهای استان های مختلف کشور یک ماه، بعد از پایان ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: سال جدید سالی پربار برای حوزه هنری در بخش تئاتر خواهد بود.

زارعی ادامه داد: ما در ماه های دیگر سال هم برنامه های متعددی در حوزه تئاتر مدنظر داریم که به مرور درباره آن ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

کد N1669130

وبگردی