آفتاب
فرماندار هامون:

افزون بر 223 هزار نفر از سایت جهانی شهرسوخته و کوه خواجه دیدن کردند

افزون بر 223 هزار نفر از سایت جهانی شهرسوخته و کوه خواجه دیدن کردند

زاهدان- ایرنا- فرماندار شهرستان هامون در شمال سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 106 هزار و 298 مسافر نوروزی و گردشگر از 25 اسفند 95 تاکنون از سایت جهانی شهرسوخته و موزه این سایت باستانی و 117 هزار و 300 نفر نیز از کوه خواجه دیدن کردند.

معصومه پرندوار روز جمعه در سایت جهانی شهرسوخته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استان سیستان و بلوچستان در سال 96 از سوی استاندار به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان معرفی شده به طوری که این موضوع برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی جذابیت ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: وجود مناطق بکر و دست نخورده در استان سیستان وبلوچستان برای بسیاری از گردشگران جذاب است به طوری که بسیاری از این افراد هتل های 5 ستاره در دیگر نقاط کشور را به کویرها و نقاط روستایی سیستان وبلوچستان ترجیح می دهند.
فرماندار هامون گفت: ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان از 25 اسفند فعال شده و تمام تمهیدات و امکانات لازم را برای استقبال خوب از مهمانان نوروزی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: حضور راهنمایان گردشگری، برپایی غرفه های صنایع دستی، رستوران با طبخ غذاهای محلی، نمایشگاه های عکس و کتاب از جمله این اقدامات در سایت جهانی شهرسوخته است.
پرندوار با بیان اینکه سایت جهانی شهرسوخته و کوه خواجه از مهمترین آثاری هستند که مهمانان نوروزی از آنها دیدن می کنند خاطر نشان کرد: پس از ثبت جهانی شهرسوخته در سازمان جهانی یونسکو شمار زیادی از گردشگران خارجی و داخلی از این اثر و محوطه باستانی دیدن کرده اند.
وی اظهارداشت: تمام شرایط لازم بگونه ای فراهم شده تا مسافران نوروزی با دیدن مناطق روستایی و بیابان گردی در منطقه سیستان این منطقه را با خاطرات شیرین و خوش ترک کنند.
فرماندار هامون افزود: امکانات فراهم شده در ایام نوروز رضایت گردشگران را در پی داشته است.
وی گفت: شهرستان هامون 742 اثر ثبت شده ملی دارد که این آمار چشم گیر نشان دهنده غنی بودن فرهنگ و تاریخ این منطقه است.
محمد آباد مرکز شهرستان هامون در 200 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یکی از شهرستان های پنجگانه منطقه سیستان است که آثار باستانی و تاریخی گرانبهایی از جمله شهرسوخته، قلعه رستم و آسیاب بادی ها و کوه خواجه به عنوان تنها برآمدگی منطقه سیستان و معبودگاه زرتشتیان را در خود جای داده است.
7317** 6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1669011

وبگردی