آفتاب
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی

تبلیغات زودهنگام در رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها لحاظ می شود

تبلیغات زودهنگام در رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها لحاظ می شود

اراک - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: هر گونه تبلیغات محیطی و عرصه مجازی خارج از مهلت تعیین شده در قانون انتخابات ممنوع است و عملکرد متخلفان در این خصوص در روند رسیدگی به صلاحیت آنان لحاظ می شود.

شکرالله حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برابر جدول ابلاغی وزارت کشور در زمانبندی انتخابات شوراهای اسلامی، نامزدها تنها از 21 تا 27 اردیبهشت ماه مجاز به تبلیغات انتخاباتی و عرضه توانمندی های خود هستند و هر تحرکی خارج از این تاریخ تخلف محسوب می شود.
وی یادآور شد: رصد فضای مجازی و تحرک های انتخاباتی نامزدها با جدیت درحال انجام است و افرادی که به قانون احترام نگذارند صلاحیت حضور در نهاد شورایی را ندارند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: شوراهای اسلامی نهادی مهم و اثرگذار در تصمیم سازی مدیریت شهری و سایر تکالیف ارزشمند محلی است که بر مبنای عقلانیت، تخصص و برنامه محوری موفق خواهد بود و با شعار زدگی و غوغا سالاری زاویه دارد.
حسن بیگی اظهار کرد: نامزدهای انتخابات شوراها باید سفیران اشاعه تکالیف و ماموریت های شورایی باشند و از دادن وعده های غیرواقع به مردم بپرهیزند.
وی یادآور شد: پیروزی واقعی نامزدهای انتخاباتی شوراها در دامنه اخلاقمداری و رفتارهای انتخاباتی است و انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان باید به بهترین شکل با رعایت قانون و هوشمندی در انتخاب به تکالیف خود عمل کنند.
در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 6 هزار و 619 نفر در استان مرکزی نامزد شده اند که پنج هزار و 323 نفر آنان برای شوراهای روستایی و یکهزار و 296 نفر برای تصاحب کرسی های نمایندگی شوراهای اسلامی شهرها نام نویسی کرده اند.
یکهزار و 615 نفر از نامزدهای حاضر در گردونه انتخابات شوراهای اسلامی استان سابقه عضویت در این نهاد را دارند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه جاری همگام با سایر مناطق کشور برگزار می شود.
6013/1955/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
کد N1668245

وبگردی