آفتاب

ذخیره 100 میلیون مترمکعبی آب در سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر

ذخیره 100 میلیون مترمکعبی آب در سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در بارندگی‌های هفته جاری سازه‌های آبخیزداری این استان بیش از 100 میلیون متر مکعب آب ذخیره کردند.

به گزارش ایرنا، سهیل مهاجری روز چهارشنبه در نشست بررسی روند آبگیری سازه‌های آبخیزداری در نقاط مختلف استان بوشهر افزود: طرح‌های آبخیزداری، ضمن استحصال آبهای روان در جلوگیری از بروز سیلاب در نقاط مختلف نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری امسال در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد بیان کرد: انتظار می‌رود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل 86 سازه آبخیزداری تا مهرماه امسال و قبل از زمستان پیش‌رو به سازه‌های استان بوشهر افزوده شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر انجام عملیات بیولوژیک همزمان با احداث سازه‌های آبخیزداری را از دیگر اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر دانست و افزود: با نهایی شدن کار سازه‌های جدید تقویت ذخیره گاه‌های آب استان افزایش قابل توجهی می‌یابد.
وی با بیان اینکه این میزان استحصال آب به دنبال حداقل بیش از پنج بار آبگیری در بارندگی‌های اخیر بوده است اظهار داشت: پروژه‌های آبخیزداری استان حجم بسیار بالایی از آبهای سطحی را کنترل و به آبهای زیر زمینی اضافه می شود به گونه‌ای که در برخی شهرستانها از جمله جم شاهد بالا آمدن قابل توجه سطح آب چاهها و احیاءی قنات‌ها هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: با توجه به نفوذپذیری آرام آرام آب انتظار داریم اواخر اردیبهشت ماه امسال در بسیاری از شهرستانها آب چاه ها حداقل سه متر بالا بیاید.
مهاجری کاهش خسارت‌های سیلابی در بسیاری از نقاط استان بوشهر را از دیگر مزایای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان بوشهر دانست و بیان کرد: روند احداث و تکمیل بسیاری از سازه‌ها در استان بخوبی در دست اجراست.
هم اکنون 640 سازه آبخیزداری در استان بوشهر وجود دارد.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1668198

وبگردی