آفتاب

همنشینی با گل های لاله در جشنواره گل ها

همنشینی با گل های لاله در جشنواره گل ها

تهران- ایرنا- رییس بخش تحقیقات گیاه شناسی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع گفت: جشنواره گل های لاله از 13 فروردین به مدت دو هفته در باغ گیاهشناسی ایران برگزار می شود که فرصتی مناسب برای ترویج استفاده از گل و گیاه در منازل است.

دکتر زیبا جمزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره تاثیر بسزایی در آشنایی بیشتر و ایجاد علاقه به نگهداری گل و گیاه در منازل خواهد داشت.
وی، ایجاد آرامش، انرژی مثبت و نشاط و شادی را از مهمترین اهداف این جشنواره اعلام کرد و گفت: این موضوعات در ارتقای سطح بهداشت روانی در جامعه تاثیر بسزایی دارد.
جمزاد، ترویج فرهنگ دوست داشتن طبیعت و آشنایی بیشتر مردم با جایگاه و اهمیت طبیعت را از اهداف باغ گیاهشناسی ایران اعلام کرد و گفت: با کاشت انواع گل و گیاه و توزیع کتابچه های راهنما در تلاش برای تحقق این اهداف مهم هستیم.

** نمایش 18 رنگ گل های لاله در جشنواره گل های لاله
وی به نمایش 18 رنگ گل های لاله در این جشنواره اشاره کرد و گفت: هر رنگ از گل لاله در قطعه ای به مساحت 12 متر مربع کاشته شده و در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
رییس بخش تحقیقات گیاهشناسی موسسه جنگل ها و مراتع گفت: بازدید از این جشنواره برای عموم آزاد است و آنان می توانند از ساعت 9 تا 17 از این جشنواره بازدید کنند.
جمزاد به توزیع کتابچه های راهنما در بین بازدید کنندگان برای آشنایی بیشتر آنها با این گل ها اشاره کرد و گفت: کارشناسان باغ گیاهشناسی ایران هم آماده پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان هستند.
وی، سفید، قرمز، زرد و بنفش را از رنگ های اصلی گل لاله اعلام کرد و افزود: با ترکیب این رنگ ها تعداد زیادی رنگ به دست می آید که گل های لاله با آن خود را نشان می دهند.
وی به برگزاری جشنواره گل داوودی و گل رز در باغ گیاهشناسی هم اشاره کرد و گفت: جشنواره گل داوودی در پاییز و گل رز در اردیبهشت ماه برگزار می شود.
رییس بخش تحقیقات گیاهشناسی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع گفت: جشنواره گل داوودی در پاییز سال گذشته به مدت یکماه برگزار شد و حدود 60 هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند.
جشنواره گل های لاله از 13 فروردین ماه امسال به مدت دو هفته در باغ گیاهشناسی ایران واقع در اتوبان تهران - کرج ، خروجی پیکان شهر برگزار می شود.
علمی ** 1201 **
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور* انتشار: زهره محتشمی پور
کد N1668121

وبگردی