آفتاب
مشاور وزیر راه و شهرسازی:

جابجایی حدود 50 درصد مسافران نوروزی مشهد با ناوگان حمل و نقل عمومی

جابجایی حدود 50 درصد مسافران نوروزی مشهد با ناوگان حمل و نقل عمومی

مشهد- ایرنا- مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: حدود 50 درصد ورود و خروج مسافران نوروزی مشهد با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است.

علی بخش رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: بر اساس آخرین آمار از 25 اسفند پارسال تا ساعت 24 هفتم فروردین ماه حدود 2 میلیون و 100 هزار مسافر ورودی و خروجی مشهد توسط ناوگان های ریلی، هوایی و ناوگان عمومی جاده ای جابجا شده اند.
وی اظهار کرد: تعداد کل مسافران ورودی و خروجی مشهد در این مدت بیش از چهار میلیون نفر بود.
وی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی امن ترین ناوگان حمل و نقل است و سوانح رانندگی در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای کشور کمتر از پنج درصد کل تصادف های جاده ای اعلام شده است.
رستمی به بازدید خود از ایستگاه راه آهن، پایانه امام رضا (ع) و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اشاره کرد و افزود: در این بازدید ضمن نظر سنجی از مردم در جریان خدمت رسانی همکارانمان قرار گرفتم و جا دارد از خدمات صورت گرفته توسط آنان قدردانی شود.
وی با اشاره به فعالیت هفت شرکت تعاونی و 300 ناوگان اتوبوسی بخش حمل و نقل عمومی جاده ای در پایانه مسافری مشهد اظهار کرد: هر چند مسافرین از استانداردهای حمل و نقل عمومی جاده ای اطلاع کافی نداشتند اما پاسخ هایی که به سوالات ما داده شد منطبق با استانداردهای لازم در این بخش بود.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل هوایی برخی خدمات پایه ای ارائه می دهد و حمل و نقل مسافر بر عهده ایر لاین ها است و ما نیز بر این عملکرد نظارت می کنیم و اگر شاهد تاخیرهای نیم ساعته یا 45 دقیقه ای احتمالی پروازها باشیم باید امکاناتی برای استقرار موقت مسافران در فرودگاه فراهم شود.
مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس نظر سنجی از مردم این شرایط در فرودگاه مشهد فراهم بوده و مردم از ارائه خدمات در فرودگاه مشهد رضایت داشتند.
وی ادامه داد: در بخش نظارت نیز همکاران ما درحوزه تعاونی های فعال بخش خصوصی حمل و نقل جاده ای و در تامین زیرساختها و تعبیه پایانه ها و ترغیب و تشویق بخشهای مختلف برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت می کنند و تا جایی که قانون و بضاعت ما اجازه دهد در صدد توسعه حمل و نقل عمومی در کشور هستیم.
وی گفت: جاده های ما برای رانندگان محتاط ایمن است چرا که بیش از 90 درصد علت تصادفات عوامل انسانی است که عدم توجه به جلو، سرعت زیاد و سبقت بیجا از مهمترین آنهاست.
رستمی با ابراز رضایت از عملکرد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در زمان بارندگی های روزهای پایانی بهمن ماه پارسال، این بارشها را بسیار سنگین و کم سابقه عنوان کرد و افزود: این فرودگاه طی 72 ساعت بارش برف سنگین بیش از 360 پرواز را مدیریت کرد و در این مدت فقط حدود 10 ساعت تعطیل شد.
وی در باره تصادف زنجیره ای در آزادراه شهید شوشتری نیز اظهار کرد: این حادثه تنها در یک مسیر این آزادراه رخ داده و دلیل آن نیز وقوع تصادف یک خودرو سمند بوده است که وجود مه و عدم توجه به جلو توسط سایر رانندگان 40 دستگاه خودرو دیگر را نیز درگیر کرده است.
وی گفت: این تصادف تنها یک حادثه بوده است که بر اساس رصد پلیس مقصر آن جز رانندگان خودرو و سرنشینان آن نبوده و علت تامه آن نیز عدم توجه به جلو عنوان شده است.
مشاور وزیر راه خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی برای ما بسیار محترم است و این بزرگواران در راستای تکالیف قانونی خود در حوزه حمل و نقل عمومی عمل کرده اند و همه این تلاشها برای خدمت رسانی به مردم بوده است تا با توان، حوصله و تامل بیشتر به این بخش بپردازیم.
وی افزود: دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم تکالیف قانونی دارد و انتظار این است که عدالت رعایت شود.
وی به راه اندازی سامانه مدیریت خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: این سامانه با عنوان شهراه و به آدرس http://shahrah.mrud.ir هم اکنون در حال ارائه 100 خدمت مختلف به مردم است.
رستمی اظهار کرد: این خدمات در زمینه حمل و نقل و در بخش های ریلی، بندری، هوایی و جاده ای است و ارائه خدمات در حوزه شهرسازی، گزارش شهروندان، حمایت از پایان نامه ها و طرح شکایت نیز از جمله خدمات شاخص آن می باشد.
وی ادامه داد: خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی 560 خدمت متنوع ارائه می دهد و درآینده همه این خدمات از طریق سامانه شهراه در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
وی گفت: بیش از 400 شهردار از سراسر ایران هم اکنون عضو این سامانه بوده و در جریان نقطه نظرات و انتقادات شهروندان قرار می گیرند.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه راه آهن، پایانه مسافربری بین شهری امام رضا (ع) و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در جریان اقدامات صورت گرفته توسط مدیران کل دستگاههای مربوطه قرار گرفت و با جمعی از مسافران و زائران بارگاه منور رضوی در باره کیفیت خدمات ارائه شده در این سه حوزه گفت و گو کرد.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1668002

وبگردی