آفتاب

اسکان نوروزی 65 هزار نفر در آذربایجان غربی

اسکان نوروزی 65 هزار نفر در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون، 65 هزار نفر در اماکن اقامتی این استان شامل هتل، مهمان سرا و مسافرخانه اقامت کردند.

جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد 45 درصد و حدود 20 هزار نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
وی ادامه داد: در نوروز امسال قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب بیشترین بازدید نوروزی گردشگران را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: در این مدت حدود 120 هزار نفر از جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان شامل مسجد جامع، کلیسای حضرت مریم، سه گنبد، خانه انصاری و بازار تاریخی ارومیه، باغچه جوق ماکو و موزه های تاریخی و مردم شناسی ارومیه بازدید کردند.
دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد تا تعداد اقامت مسافران نوروزی در این استان در روزهای آتی، پنج درصد افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، جشن نوروزگاه در قره کلیسا، تخت سلیمان تکاب، محوطه تپه تاریخی حسنلو، مدرسه هدایت، سه گنبد ارومیه و مسجد جامع ارومیه در حال اجراست.
آذربایجان غربی با دارا بودن جاذبه های کم نظیر تاریخی و طبیعی یکی از مراکز مهم گردشگری در شمالغرب کشور محسوب می شود و دارای هزار و 500 اثر تاریخی است.
8135/3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
کد N1667882

وبگردی