آفتاب

کشف دو جسد از حادثه‌دیدگان طغیان رودخانه مُند بوشهر

کشف دو جسد از حادثه‌دیدگان طغیان رودخانه مُند بوشهر

جسد دو فرد مفقود شده دیگر که خانمی 26 ساله و آقایی 28 ساله هنوز پیدا نشده است و عملیات جست و جو برای یافتن جسد آنان همچنان ادامه دارد.

حسین درویشی،  مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر در گفت‌وگو با ایلنا به تشریح وضعیت حادثه دیدگان طغیان  ودخانه مند در استان بوشهر پرداخت و  اظهار داشت: روز شنبه بارندگی شدیدی را در استان  شاهد بودیم و به دلیل آنکه در استان همجوار فارس نیز وضعیت آب و هوایی مشابهی  وجود داشت، رودخانه  فصلی که  سرمنشا آن از رودخانه مند است طغیان  کرد.

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر افزود: چهار نفر در رودخانه و در منطقه دشت پلنگ غرق شدند که دیشب ساعت یک بامداد جسد آقایی ۳۰ ساله و امروز ساعت یازده جسد خانمی ۲۸ ساله نیز پیدا شد.

درویشی گفت: جسد دو فرد مفقود شده دیگر که خانمی ۲۶ ساله و آقایی ۲۸ ساله هنوز پیدا نشده است و عملیات جست و جو برای یافتن جسد آنان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: گروه ‌های واکنش سریع هلال احمر ، دستگاه ها و سگ های زنده یاب و یک  فروند بالگرد و حدود  ۴۰ امدادگر در حال جست و جو اجساد این افراد هستند.

مدیرعامل هلال احمر این استان گفت: با توجه به پایین تر رفتن آب رودخانه، امکان پیدا  کردن دو مفقودی دیگر تا آخر امروز وجود دارد.

وی در بخش دیگری در سخنان  خود به بازشدن ۵ مسیر روستاهای بندر دیر توسط اداره راهداری اشاره کرد و گفت: این  ۵ روستا به  مدت ۲۴ ساعد در سیلاب محصور  بودند. این سیلاب در اثر طوفان و  بارندگی شدید جمعه شب در بندرهای دیلم و گناوه ،  بوشهر  و برازجان رخ داد.

درویشی خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی که در کنار ساحل در زمان طوفان چادر زده بودند توسط نیروهای امدادی در سالن های ورزشی ، مدارس اسکان اضطراری دادیم و اقلام رفاهی چون پتو و ... در اختیار آنها قرار دادیم.

وی افزود: براثر این طوفان یک پل در نزدیکی روستای گنخک نیز سقوط کرد که ۲ سرنشین آن کشته شدند. جسد یکی از  آنها صبح و یکی هم غروب دیروز پیدا شدند. اجساد متعلق به دو آقای ۳۱ ساله و ۲۶ ساله است.

درویشی در پایان بیان داشت:  عملیات امداد رسانی و جست و جو برای مفقودین این حادثه همچنان ادامه دارد و اخبار متعاقبا اعلام خواهد شد.

کد N1667558

وبگردی