آفتاب

البرز در مسیر انتخابات

البرز در مسیر انتخابات

کرج - ایرنا - ثبت نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراها نیمه شب یکشنبه پایان یافت و در استان البرز نیز 3 هزار و 869 نفر داوطلب عضویت در شوراهای شهر و روستا در این استان شدند و مثلث مجریان، ناظران و مردم خود را برای اجرای بخش های بعدی مراحل برگزاری انتخابات آماده می کنند.

به گزارش ایرنا، البرز درحالی مسیر انتخابات 96 را طی می کند که پس از اتمام مهلت ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با مشارکت بیش از سه هزار و 869 نفر چشم اندازی از حضور گسترده را در این دوره انتخابات بوجود آورده است.
این مشارکت بالای داوطلبان نوید حضوری گسترده را در 29 اردیبهشت ماه می دهد و بر اساس بررسی ها درمقایسه با دوره قبل انتخابات شوراها میزان داوطلبان ثبت نام شده در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان البرز حداقل 2درصد افزایش را نشان می دهد.
حضور چهره های مطرح از احزاب و گروه های سیاسی مختلف حاکی از آن است که تمام گروه ها و احزاب با فرستادن نماینده ای از خود از هم اکنون درسایه وحدت و همدلی آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه همانند سایر عرصه های مشارکتی پیشین می شوند.
شمار بالای داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از همان ساعات اولیه صبح روز 30 اسفندماه سال گذشته در محل فرمانداری حاضر شده بودند نیز شور و نشاط خاصی را در روزهای پایانی سال برای حضور گسترده در انتخابات 96 داده بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت که 3 هزار و 869 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی اسلامی استان البرز ثبت نام کردند که از این تعداد 675 نفر سابقه حضور در دوره های قبل را داشتند.
فتح الله حقیقی ، با اشاره به اینکه ثبت نام داوطلبان شوراهای شهر و روستا پایان یافت، افزود: در مجموع 3 هزار و 869 نفر در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نام نویسی کردند.
وی ادامه داد: در شهرستان کرج 922 نفر در شهر، 111 نفر بخش مرکزی و 386 نفر بخش آسارا نام نویسی صورت گرفته که در مجموع به هزار و 419 نفر رسیده است.
حقیقی با اشاره به اینکه در فردیس 343 نفر ثبت نام کردند گفت: این آمار در شهر فردیس 323 نفر و در بخش مشکین دشت 20 نفر بوده است.
وی افزود: در شهرستان ساوجبلاغ هزار و 102 نفر شامل 274 نفر شهری، 322 نفر بخش مرکزی و 271 نفر بخش چهارباغ و 235 نفر بخش چندار بوده است.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: در شهرستان طالقان 481 نفر شامل 39 نفر شهری، 222 نفر بخش مرکزی و 220 نفر بخش بالاطالقان نام نویسی صورت گرفته است.
وی گفت: در اشتهارد مجموعا 152 نفر ثبت نام کردند که 50 نفر شهری، 53 نفر بخش مرکزی و 49 نفر بخش پلنگ آباد بوده همچنین 372 نفر در شهرستان نظرآباد ثبت نام کردند که شامل 105 نفر شهری، 137 نفر بخش مرکزی و 130 نفر بخش تنکمان است.
حقیقی با اشاره به اینکه 3 هزار و 537 نفر در فرمانداری ها و بخشداری ها نام نویسی کردند افزود: 332 نفر نیز از طریق پیشخوان دولت برای شوراهای البرز ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه داوطلبان عضویت در شوراهای شهر هزار و 713 نفر و شوراهای روستا 2 هزار و 159 نفر در البرز بودند اضافه کرد: تعداد داوطلبان زن 413 نفر و داوطلبان مرد 3 هزار و 456 بوده است.
این مسئول گفت: 29 نفر از ثبت نام کنندگان در این دوره دارای سنین بالای 75 سال بوده و 653 نفر در سنین بین 36 تا 40 هستند.
وی افزود: داوطلبان با مدرک تحصیلی حوزوی 23 نفر بوده و هزار و 419 نفر نیز مدرک تحصیلی لیسانس دارند.
حقیقی گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان برای عضویت در پنجمین دوره شوراهای البرز 675 نفر سابقه حضور در دوره های قبل را داشتند.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز گفته بود :آخرین تغییرات و اصلاحات قانون انتخابات شوراهای شهر و روستاصورت گرفته است .
محمد جواد کولیوند افزود: در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به اجبار باید تغییراتی صورت گیرد به ویژه در بخش انتخابات، هیات‌های اجرایی، معتمدین سر صندوق ها و تبلیغات انتخاباتی اصلاحات ضروری است.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ماده 26، 27 و 27 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در حال اصلاح است، افزود: این سه ماده قانونی در خصوص شرایط انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت نام، داوطلب شدن اعضاء هیأت‌های اجرائی و نظارت بر انتخابات شوراها و محرومیت افراد از داوطلب شدن به واسطه مقام و شغل خود برای شوراهای اسلامی است که به منظور چارچوب‌مدار شدن شوراهای شهر و روستاها اصلاح خواهند شد.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار فردیس که انتخابات در این شهرستان برای نخستین بار به صورت مستقل برگزار می شود نیز گفت که 343 داوطلب برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان فردیس ثبت نام کردند.
محمدرضا فلاح نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 343 داوطلب شامل 63 زن و 280 مرد درانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان فردیس ثبت نام کردند که از این تعداد 323 تن، داوطلب عضویت در شورای اسلامی شهر و 20 تن نیز داوطلب عضویت در شورای اسلامی روستا هستند.
وی ادامه داد: از میان داوطلبان 34 تن زیر 30 سال و 4 داوطلب هم بالای 60 سال سن دارند .
معاون سیاسی انتظامی فرماندار فردیس همچنین درباره گواهی تحصیلی داوطلبان نیز اعلام کرد: 226 داوطلب دارای مدرک کارشناسی ، 82 داوطلب کارشناسی ارشد ، 10 داوطلب دارای مدرک دکترا و 4 داوطلب دارای تحصیلات حوزوی هستند.
فلاح نژاد اظهارداشت: از میان ثبت نام شدگان 17 داوطلب سابقه عضویت در شوراهای اسلامی را دارند و 49 تن از ثبت نام شدگان نیز ایثارگر بوده و مدارک ایثارگری خود را ارائه نموده اند.
در این شهرستان 9 نفر اصلی و 6 نفر علی البدل در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می شوند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 ماه اردیبهشت 96 به طور همزمان برگزار می شود.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
کد N1667524

وبگردی