آفتاب

افزایش تردد نوروزی در جاده های مازندران / ترافیک در سه محور اصلی سنگین است

افزایش تردد نوروزی در جاده های مازندران / ترافیک در سه محور اصلی سنگین است

ساری-ایرنا- برگشت روزهای آفتابی به مازندران پس از وقفه یک هفته ای و قرار گرفتن در آستانه موج دوم تعطیلات نوروزی ، تردد خودرویی را در محورهای اصلی استان مازندران از جمله هراز، کندوان و سوادکوه افزایش داده و سبب ترافیک سنگین در مسیر رفت و برگشت این محورها شده است.

ناپایداری جوی در مازندران که از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود از پنجم فروردین کاهش یافت و هوای استان از روز یکشنبه ششم فروردین آفتابی و با افزایش دما همراه شد.
هوای مازندران هم اکنون آفتابی است و دمای آن هم در ساری مرکز استان 25 درجه سانتی گراد بالای صفر است . گرم ترین نقطه استان در حال حاضر گلوگاه با 26 درجه بالای صفر و سردترین نقطه هم سیاه بیشه در غرب مازندران با 12 درجه سانتی گراد بالای صفر است .
اگر چه مازندران در دور اول سفرهای نوروزی با ثبت بیش از 21 میلیون تردد خودرویی ، رتبه دوم کشور را کسب کرد ، ولی ترافیک سنگین حاکم بر محورهای اصلی منتهی به پایتخت نشان می دهد در دور دوم هم به مقصد اصلی گردشگران نوروزی تبدیل شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عصر دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که هم اکنون ترافیک در محورهای هراز( آمل به تهران و بر عکس ) سوادکوه ( قائمشهر به تهران و بر عکس) و کندوان ( چالوس - کرج و برعکس ) در حوزه استحفاظی مازندران سنگین است.
عباسعلی نجفی افزود : با مساعد شدن وضعیت جوی ، سفر به این استان شمالی در 2 روز اخیر افزایش یافته است .
وی گفت : از آغاز تعطیلات نوروزی در 25 اسفند ماه سال 95 تا ششم فروردین امسال آمار تردد در محورهای این استان افزون بر 21 میلیون دستگاه بوده است .
در تعطیلات نوروزی گذشته یعنی از 25 اسفند 94 تا 11 فروردین 95 حدود 19 میلیون خودروئی در محورهای مازندران ثبت شده بود و این استان در مجموع رتبه سوم کشور را داشت .
نجفی گفت : آمار تردد خودروهای عبوری در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزون بر 10 درصد رشد نشان می دهد.
** کاهش 50 درصدی تلفات جاده ای
معاون راهداری مازندران اظهار داشت : با وجود افزایش تردد در محورهای این استان ، آمار تلفات جاده ای در مقایسه با تعطیلات نوروزی سال قبل کاهش 50 درصدی داشته است.
وی مهم ترین علت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در مازندران را بهره برداری از چند طرح راهسازی در استان در سال گذشته و بویژه در آستانه تعطیلات نوروزی امسال دانست.
امسال علاوه بر شتاب گرفتن اجرای طرح تعریض جاده هراز و فیروزکوه ، چند قطعه از این دو محور برای روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات جاده ای در آستانه عید نوروز زیر بار ترافیک قرار گرفت که از جمله آن تونل آبشار در جاده هراز و تونل سوادکوه بوده است .
معاون راهداری مازندران تلاش گروههای راهداری و پلیس راه و دیگر نیروهای امدادرسان و کمکی را هم در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای موثر دانست و گفت : 33 گروه راهداری زمستانی متشکل از 300 راهدار و 250 دستگاه خودرو راهداری در 22 راهدارخانه در محورهای برفگیر و صعب العبور برای تسهیل تردد در محورهای مازندران حضور داشتند و در تعطیلات نوروزی هم انجام وظیفه کردند.
مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که سه هزار و 600 کیلومتر آن محور اصلی است .
هراز ، سوادکوه و کندوان سه محور اصلی منتهی به پایتخت است . هراز پرترافیک ترین محور مازندران به تهران است که روزانه 40 هزار دستگاه خودرو در آن تردد می کنند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسین فلاحتی
6982/1654
کد N1667517

وبگردی