آفتاب
معاون وزیر راه:

مرگ سالانه۱۵۰۰کارگر درحوادث کار/ایمنی نازل در کارگاههای ساختمانی

مرگ سالانه۱۵۰۰کارگر درحوادث کار/ایمنی نازل در کارگاههای ساختمانی

معاون وزیر راه با اشاره به آمار چشمگیر سوانح ساختمانی در کشور گفت:مرگ سالیانه یکهزار و ۵۰۰ نفر بر اثر حوادث کار در کشور نشان داده که ۶۰ درصد از این رقم مربوط به حوادث ساختمانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به  نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه بیان کرد: متأسفانه این آمار که نسبت به نرم جهانی رقمی غیرقابل قبول به شمار می‌رود سالیانه مرگ نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ نفر را بر اثر حوادث کار در کشور نشان داده که ۶۰ درصد از این رقم مربوط به حوادث ساختمانی است.

وی درباره امضای تفاهم‌نامه همکاری در طرح نشان تعالی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) با تأکید بر ضرورت امر فرهنگ‌سازی به منظور کاهش سوانح ساختمانی در کشور بیان کرد: حضور دانشگاه با دیدگاه نظری می‌تواند برخلاف دستگاه‌های دولتی که همواره از دیدی عمل‌گرا برخوردار هستند نتیجه خوبی را در این عرصه به دست آورد.

مظاهریان در ادامه با بیان اینکه روزانه ۳ خانواده در کشور از این حوادث صدمه می‌بینند گفت: هدف ما از انعقاد این تفاهم‌نامه کاهش این رنج و مشکلات و به دنبال آن رسیدن به استانداردهای شاخص و بهتری در رده جهانی‌ست.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان این مطلب که تا کنون وزارت‌خانه اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه کاهش سوانح جاده‌ای در کشور انجام داده است گفت: قطعا کاهش سوانح جاده‌ای و همچنین ساختمانی در کشور بیش از هرچیز نیازمند فرهنگ‌سازی در این حوزه است که این امر نیز تنها با گسترش همکاری دستگاه‌ها خصوصا با محیط دانشگاهی فراهم خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول حضور دانشگاه با دیدگاه نظری می‌تواند برخلاف دستگاه‌های دولتی که همواره از دیدی عمل‌گرا برخوردار هستند نتیجه خوبی را در این عرصه به دست آورد.

مظاهریان همچنین با تأکید بر این نکته که ارتباط صنعت و دانشگاه در تمامی نقاط جهان مورد توجه قرار دارد گفت: امید داریم با امضای این تفاهم‌نامه و یادگیری مباحث فراوانی از آن، روابط و همکاری‌های خود با سایر محیط‌های دانشگاهی را نیز گسترش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که این اقدام قطعا بحث ایمنی را در کارگاه‌های ساختمانی افزایش خواهد داد گفت: از دانشگاه می‌خواهیم که در این زمینه حمایت‌های علمی لازم را پروژه‌های ساختمانی داشته و به نکات لازم در اجرای آن‌ها توجه کند.

مظاهریان حضور فعال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین بخش‌های گوناگون بیمه‌ای را در این اقدام ضروری و مؤثر دانست و افزود: بدون شک هدف اصلی ما از انجام تمامی این اقدامات کاهش آمار کشته‌شدگان بوده و این مشارکت نمونه‌ای برای گسترش اینگونه فعالیت‌هاست.

کد N1666322

وبگردی