آفتاب

بارش باران تا اوایل هفته آینده در استان قزوین ادامه دارد

بارش باران تا اوایل هفته آینده در استان قزوین ادامه دارد

قزوین-ایرنا-کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از تداوم بارش باران تا اوایل هفته آینده در استان خبر داد و گفت: بارش ها در ارتفاعات و گردنه ها به صورت برف است.

مهدی آخوندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه های پیش یابی، با استقرار سامانه بارشی در منطقه و همراهی آن با زبانه های پرفشار شمالی تا بعدازظهر فردا شنبه هوای این استان بارانی خواهد بود.
به گفته وی، بارش ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به صورت برف، همراه با پدیده مه بوده و احتمال کولاک برف نیز در برخی مناطق پیش بینی می شود.
آخوندی یادآور شد: وضعیت جوی این استان برای روز یکشنبه هفته آینده نیز پایدار خواهد بود و تنها با گذر امواج کم دامنه و رطوبت موجود در منطقه در پاره ای مناطق افزایش ابر و احتمال بارش های پراکنده وجود دارد.
این کارشناس هواشناسی، گرم ترین شهر استان قزوین در شبانه روز گذشته را رازمیان از توابع رودبار الموت غربی با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: در این مدت کوهین با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان گزارش شده است.
وی در پایان یادآور شد: دمای شهر قزوین نیز در این مدت بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 9 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054*6128
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
کد N1666065

وبگردی