آفتاب

مونسان: اقتصاد مقاومتی در کیش محقق شده است

مونسان: اقتصاد مقاومتی در کیش محقق شده است

کیش – ایرنا – مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : جزیره کیش به ماموریت اصلی خود در حوزه گردشگری نزدیک شده است و می توان گفت که اقتصاد مقاومتی در کیش محقق شده است.

علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه درحاشیه آئین ورود کشتی 'کروز' اقیانوس پیما به آبهای جزیره کیش درپاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درخصوص تاثیر ورود این کشتی دررونق گردشگری گفت:با پیگیری همکاران در شرکت بندر و فرودگاه های کیش موفق شدیم کشتی کروز بزرگ تفریحی مسافری را وارد کیش کنیم .
وی با بیان اینکه این شناور با ظرفیت 417 تخت با اتاق های VIP امکان اقامت شبانه را دارد اظهار کرد : ورود این کشتی راه اندازی گردشگری دریایی در کشور را به دنبال دارد که در ابتدا بین بنادر کیش و قشم و بالعکس تردد خواهد داشت و در آینده نیز تا بندر چا بهار و همچنین در مسیر دبی حرکت خواهد کرد.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد کیش با بیان اینکه این کشتی مجهز به سالن سینما ، کنفرانس ، رستوران ،سونا و جکوزی است گفت : مسافران در طول مسیر می توانند به صورت شبانه روز اقامت مفرح را تجربه کنند.
وی با قدردانی از تلاش همه بخش ها برای ارائه خدمات مطلوب و استقبال شایسته از گردشگران گفت : با انجام حدود 37 طرح در طول سه سال خدمت دولت تدبیر و امید، جزیره کیش توانسته به ماموریت اصلی خود در بحث گردشگری نزدیک شود.
مونسان به رشد گردشگران ورودی به جزیره کیش اشاره کرد و افزود : در سال گذشته و مدت مشابه 37 هزار گردشگر وارد جزیره شده بودند اما هم اکنون از مرز 47 هزار گردشگر عبور کرده ایم و روند رشدی که در پیش رو داریم سبب می شود امسال نوروز بی نظیری را تجربه کنیم .
وی گفت : مایه خرسندی و مسرت است که هموطنان ما بجای سفر به کشورهای خارجی همسایه ، در مناطق گردشگری داخلی هزینه می کنند و می توان گفت که موضوع اقتصاد مقاومتی به صورت حقیقی در کیش محقق شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش گردشگری را صنعتی درآمد زا با سرمایه گذاری کم نسبت به سایر صنایع دانست و گفت : گردش مالی این صنعت بالاست و باید روند توسعه را ادامه دهیم .
وی گفت : ازچهارجزیره ای که زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد است ، هندورابی وارد مدار گردشگری شده است و با راه اندازی تورهای گردشگری شاهد رونق گردشگری خواهیم بود.
مونسان گفت : تلاش این است تا هموطنان بتوانند از فضای گردشگری داخلی به نحوی شایسته بهره مند شوند و بجای سفر به کشورهای همسایه در مجمع الجزایر کیش هزینه کنند.
وی در پاسخ به سئوال ایرنا که هزینه سفربا کشتی کروزچه میزان تعیین شده است ؟ گفت:مبلغ به میزان هزینه تمام شده خواهد بودوبه دنبال سود دهی نیستیم ، تلاش ما راه اندازی سفر دریایی بود،قرار است این کار پس از مدتی به بخش خصوصی واگذار شود .
به گزارش ایرنا، یک فروند کشتی کروزاقیانوس پیما بانام 'سانی'مجهز به امکانات رفاهی و تفریحی چهارشنبه شب و برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد آبهای جزیره کیش شد.
این کشتی هفت طبقه، دارای 176 متر طول و 23 متر عرض است و با 130 کابین و 417 تخت اقامتی، امکانات خوبی را برای گردشگران فراهم می کند.
از دیگر امکانات این کشتی می توان به دارا بودن سه هزار و 500 متر مربع فضای رستوران، 2 سالن سینما، کتابخانه، اتاق مطالعه، سالن برگزاری همایش و اتاق بازی برای کودکان اشاره کرد.
این کشتی ظرفیت جابه جایی همزمان 200 خودرو به همراه سرنشین را داراست.
تردد در مسیر کیش به قشم و سایر بنادر از جمله بندرعباس از مسیرهای در نظر گرفته شده برای کشتی کروز است.
مراسم ورود کشتی کروز با حضور جمعی از مسئولان و مردم در اسکله تفریحی جزیره کیش برگزار شد.
1630*1641/ خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده :علی شهیدیان
کد N1665569

وبگردی