آفتاب
معاون عملیات سازمان امداد و نجات به ایلنا خبر داد:

۱۲ استان درگیر برف و کولاک/۴ مفقودی و ۳ کشته در سیل اخیر

۱۲ استان درگیر برف و کولاک/۴ مفقودی و ۳ کشته در سیل اخیر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه امدادرسانی به دلیل وقوع سیل در کرمان و فارس ادامه دارد، گفت: ۱۲ استان طی چهار روز گذشته متأثر از برف و کولاک شدند که به ۲۷۰۰ نفر در این زمینه امدادرسانی و ۴۰۱ دستگاه خودرو نیز که گرفتار در برف بوده رهاسازی شد.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی از ۲۹ فروردین در ۱۱ استان کشور، اظهار داشت: استان‌های متاثر از این حادثه، ایلام،‌ بوشهر، خراسان جنوبی، رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان  بودند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه به ۴۵ شهر و روستا و مناطق عشایرنشین توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شد، گفت: در این حادثه ۴ نفر مفقود شده و ۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند که مفقودین همه مربوط به شهرستان دیر و فوتی‌ها از روستای مهرانکوشک و شهر دیر بوده‌اند.

فتحی اضافه کرد: ۱۷۸ نفر به دلیل وقوع سیل اسکان اضطراری یافتند و ۷۱ دستگاه از مسیر سیلاب رهاسازی و ۱۹۸ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

وی با بیان اینکه امدادرسانی به دلیل وقوع سیل در کرمان و فارس ادامه دارد، بیان کرد: ۱۲ استان طی چهار روز گذشته متأثر از برف و کولاک شدند که به ۲۷۰۰ نفر در این زمینه امدادرسانی و ۴۰۱ دستگاه خودرو نیز که گرفتار در برف بوده رهاسازی شد.

کد N1665190

وبگردی