آفتاب
فرمانده انتظامی ویژه کیش

ورود کالاهای خارجی فرصت تولید و اشتغال را می گیرد

ورود کالاهای خارجی فرصت تولید و اشتغال را می گیرد

کیش – ایرنا - فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: ورود کالاهای خارجی فرصت تولید و اشتغال را از تولید کنندگان داخلی می گیرد و گامی در جهت افزایش نرخ بیکاری است.

سرهنگ رحیم جهانبخش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک سال نو در خصوص نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' به خبرنگار ایرنا گفت: تاکید معظم له بر مسائل اقتصادی بیانگر یک راهبرد دقیق و استراتژیک و برای ایجاد رونق و افزایش در تولید صنایع کوچک و بزرگ است.
وی افزود: انتخاب این شعار بیانگر اهمیت موضوع است و همه ارکان نظام باید برای تحقق شعار سال، فراهم کردن بسترهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال برای جوانان و حمایت از تولید ملی همراه و همگام باشند.
سرهنگ جهانبخش اضافه کرد: زمانی که می توانیم کالایی را در داخل کشور تولید کنیم اما آن را وارد می کنیم نشان می دهد که به فکر تولید و به دست آوردن تکنولوژی و فنآوری با استفاده از سرمایه های هوشی و ذهنی جامعه نیستیم و سرمایه های موجود را هدر می دهیم.
این استاد دانشگاه به وجود طیف زیادی از تحصیل کردگان در کشور اشاره کرد و گفت : ما نتوانسته ایم اندوخته دانش و سرمایه های ذهنی نخبگان خود را به محصول تجاری تبدیل کنیم که عملی کردن این اقدام گامی مثبت در استفاده از ظرفیت های داخلی خواهد بود.
این کارشناس امور اجتماعی تاکید کرد : تحقق نیافتن این موضوع سبب افزایش نرخ بیکاری و انباشت نخبگانی می شود که نمی توان از ظرفیت های آنان استفاده کرد که نتیجه آن خروج مغزها از کشور و یا ایجاد انفعال روحی آنان و بروز آسیب های اجتماعی برای این افراد خواهد شد .
وی به آسیب های واردات کالا درحوزه فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: آسیب های مرتبط با این مولفه عمیق تر و خطرناکتر از مقوله های اقتصادی است چرا که هویت ملی ،دینی ،ارزشها ،باورها و اعتقادات را در بر می گیرد.
جهانبخش با تاکید بر اینکه عمده ترین مجرای واردات ابزار جنگ نرم ، کالاهای مختلف خارجی است افزود: اگر واردات کنترل نشود و کالاهای ضد فرهنگی غربی وارد کشور شود بستری برای بروز آسیب های اجتماعی فراهم می شود .
وی تصریح کرد:گاهی بروز آسیب های اجتماعی و شکاف های نسلی ایجاد شده بر اثر ورود کالاهای وارداتی است .
جهانبخش با بیان اینکه ورود کالاهای خارجی فرصت تولید و اشتغال را از تولید کنندگان داخلی می گیرد افزود: این امر به افزایش نرخ بیکاری کمک می کند و بر اساس نظریه جامعه شناختی اگر نرخ بیکاری از هشت درصد عبور کند می تواند منجر به آسیب های اجتماعی توسعه یافته و گسترده اجتماعی شود که این موضوع سبب مغفول ماندن سرمایه های داخلی می شود.
وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز توپ و تانک دشمن بی صداست گفت: امروز سلاح وارداتی دشمن لباس ، پوشاک ،لوازم آرایشی و دیگر کالاهای ضد فرهنگی است که ورود بی رویه آنان با سبک های غربی آسیب های اجتماعی به دنبال دارد.
وی با تاکید بر اینکه ظهور مدها و نمادهای غربی، کمرنگ شدن هویت و توانمندی داخلی را به دنبال خواهد داشت افزود: این از اهداف دشمن است و اگر به سمت مفاهیم اقتصاد مقاومتی حرکت نکنیم در حوزه های فرهنگی و اقتصادی با مشکل روبرو خواهیم شد.
1630/1354
خبرنگار:مریم زباندان - انتشار دهنده: پروانه امانی
کد N1664967

وبگردی