آفتاب

وزیر کشور: مردم باید در کنترل بیابان ها و پیشگیری از توسعه آنها سهیم شوند

وزیر کشور: مردم باید در کنترل بیابان ها و پیشگیری از توسعه آنها سهیم شوند

قزوین-ایرنا-وزیر کشور گفت: برای کنترل بیابان ها و پیشگیری از توسعه آنها باید مردم نیز سهیم شده و در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از دشت الله آباد شهرستان بوئین زهرا استان قزوین در جمع خبرنگاران افزود: چرای بی رویه دام ها، بی توجهی به حفظ منابع طبیعی و استفاده نامناسب از منابع آبی موجب شده است برخی دشت ها به کانون تولید ریزگردها تبدیل شوند.
وی با اشاره به بازدید خود از دشت الله آباد بوئین زهرا در استان قزوین که به کانون تولید ریزگرد تبدیل شده است، ادامه داد: نزدیک به 100 هزار هکتار از اراضی این استان به سوی بیابانی شدن پیش می‌روند اما با درخت کاری و کاشت نهال قابل احیا و بازیابی هستند و در این خصوص باید از ظرفیت مردم استفاده کرد.
وزیر کشور اظهار کرد: اجرای طرح های بیابان زدایی در استان قزوین در سطح چهار هزار و 500 هکتار در دستور کار قرار گرفته و با تخصیص اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری تاکنون اقدام های قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.
وی ادامه داد: در کنار این طرح، تجهیز 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان به روش های مدرن نیز در حال اجرا است که به صرفه جویی در مصرف منابع آبی زیرزمینی کمک زیادی می کند.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت ستاد سفرهای نوروزی در سطح کشور از 2ماه قبل از آغاز سال نو،گفت: با تاکید رئیس جمهوری، این ستاد به گونه ای برنامه ریزی کرده است تا نشاط مردم در ایام نوروزی افزایش یابد.
وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه 55 نفر در سوانح جاده ای مربوط به تعطیلات نوروزی 96 در چندروز اخیر فوت کرده اند، از این بابت اظهار تاسف و نگرانی کرد و گفت: از مسافران می خواهیم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به نکات ایمنی سفری ایمن را برای خود و سایر هموطنان رقم بزنند.
وی ادامه داد: در نوروز 96، 6 هزار دوربین امنیت مردم را کنترل و مدیریت می‌کنند که از این تعداد یک هزار دوربین در جاده ها و پنج هزار مورد آنها نیز در شهرها مستقر هستند.
وزیر کشور در پایان گفت: به منظور کاهش سوانح جاده ای، کار نظارت در محدوده های 30 کیلومتری شهرها را که آمار بیشترین تصادف ها به این مناطق اختصاص دارد را افزایش داده ایم.
رحمانی فضلی امروز یکشنبه به منظور بازدید از چند طرح کشاورزی به استان قزوین سفر کرده است.
وی صبح امروز از 2 طرح در دست اجرای آبیاری نوین در باغ های منطقه جمال آباد و روستای قدیم آباد قزوین بازدید کرد.
استان قزوین براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 273 هزار نفر جمعیت می باشد و حدود یک درصد از مساحت کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال با گیلان و مازندران، شرق با البرز، جنوب با مرکزی و غرب با زنجان و همدان همسایه است.
6101*6128
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
کد N1664328

وبگردی