آفتاب

وقوع هفت زمین لرزه بدون خسارت در مراوه تپه درشرق گلستان

وقوع هفت زمین لرزه بدون خسارت در مراوه تپه درشرق گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - هفت زمین لرزه خفیف از 1،4 تا 3،4 درجه درمقیاس ریشتر بامداد امروز پنجشنبه بخش گلیداغ درشهرستان مرزی مراوه تپه و نیز خود مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان را لرزاند که به گفته فرماندار این شهرستان مرزی خسارتی نداشت.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اولین زمین لرزه در ساعت 1:51 دقیقه بامداد امروز (پنجشنبه) با قدرت 1،9 درجه در مقیاس ریشتر در عمق 9 کیلومتری زمین و آخرین آن ساعت 4:31 دقیقه باقدرت 2،1 درجه درمقیاس ریشتر درعمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.
براساس مشخصات ثبت شده از هفت زمین لرزه صبح امروز مراوه تپه، ضعیف ترین زلرله ثبت شده با قدرت 1،4 درجه درمقیاس ریشتر درساعت 2:23 دقیقه بامداد و قوی ترین آن نیز با قدرت 3،4 درجه در مقایس ریشتر درساعت 4:18 دقیقه بوده است.
از هفت زمین لرزه مذکور، 6 مورد آن در بخش گلیداغ شهرستان مراوه تپه رخ داده و تنها یک مورد آن با قدرت 2.5 ریشتر در مراوه تپه و در عمق 10 کیلومتری زمین ثبت شده است.
فرماندار شهرستان مرزی مراوه تپه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفت زلزله صبح امروز که تنها شدیدترین آن با قدرت 3.4 ریشتر توسط مردم منطقه احساس شد، براساس گزارش و پیگیری های انجام شده از دهیاران بخش گلیداغ، هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.
اسماعیل تاجی افزود: روز سه شنبه گذشته نیز سه زمین لرزه خفیف دراین شهرستان رخ داد که مرکز آن در فاصله 67 کیلومتری مراوه تپه و در خاک کشور ترکمنستان بود که این زمین لرزه ها نیز خسارتی نداشت.
شهرستان مرزی مراوه تپه با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت درمنتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
کد N1662826

وبگردی