آفتاب
عید ایرانی با کالای ایرانی

دیدگاه 2 استاد دانشگاه پیام نورگناوه در مورد حمایت ازکالای داخلی

دیدگاه 2 استاد دانشگاه پیام نورگناوه در مورد حمایت ازکالای داخلی

گناوه- ایرنا- 2 تن از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور شهرستان گناوه دیدگاههای خود را در باره حمایت از تولیدات داخلی بیان کردند.

به گزارش ایرنا، یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: یکی از عناصر اساسی سنجش توسعه یافتگی یک کشور میزان توسعه اقتصادی آن است که در سنجش توسعه اقتصادی نیز محاسبه میزان درآمد ملی اهمیت بالایی دارد.
آمنه عباسی افزود: براین اساس تمامی جوامع توسعه یافته برای افزایش میزان درآمد خالص خود به حمایت از تولیدکنندگان داخلی پرداخته و به انحای مختلف از آنها برای رقابت در بازارهای بین المللی حمایت می کنند که در کشور ما نیز این اقدام انجام می شود.
وی گفت: دراین ارتباط تشویق شهروندان برای مصرف کالاهای داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی با هدف اشتغال زایی صورت گرفته است.
عباسی اظهارکرد: حمایت از کالای داخلی در برهه کنونی بسیار حایز اهمیت است و آحاد جامعه باید به این امر اهتمام جدی داشته باشند.
وی گفت: نکته ای که نباید در این زمینه غفلت شود، میزان رابطه کالای موجود با سلامت افراد جامعه و نظارت بر کیفیت آن است.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه افزود: درصورتی که کالاها از لحاظ کیفیت به سلامت شهروندان آسیبی وارد کند باید از تولید و مصرف آنها جلوگیری کرد.
وی اظهارکرد: کالاهایی که کمترین میزان خطر و کیفیت و مرغوبیت خوبی دارند ازجمله پوشاک، فرش و صنایع باید از آنها بیشترین میزان حمایت صورت گیرد.
دیگر عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: آنچه که برای جامعه در بحث کالاهای داخلی و خارجی قابل مقایسه است، کیفیت آن است.
احمدرضا ونکی افزود: به عنوان مثال لامپ های چینی و ایرانی و برنج در مقایسه با هم از لحاظ قیمت بسیار تفاوت دارند اما می بینیم که نوع ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار اما خارجی کیفیت و قیمت پایین تری دارد.
وی گفت : وضعیت نامناسب اقتصادی و مشکلات مالی مانع از جایگزینی کالاهای با کیفیت داخلی شده است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر اقتصاد دنیا به سازمان تجارت جهانی پیوسته است، افزود: آنچه که مباعث موفقیت کشورها شده تنوع کالاها برای تقاضاکنندگان در کیفیت های متفاوت است.
ونکی اظهارکرد: ایران کشوری ثروتمند است و براحتی توان رقابت در صحنه های بین المللی را در صورت وجود مدیریت اقتصادی عادلانه خواهد داشت.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1662202

وبگردی