آفتاب
در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

شادی آغاز بهار را با آتش نسوزانیم/خطر نگهداری مواد محترقه در منزل

شادی آغاز بهار را با آتش نسوزانیم/خطر نگهداری مواد محترقه در منزل

قم - رعایت نکات ایمنی و همکاری با نیروهای آتش نشانی می‌تواند از تلفات ناشی از شب و روز چهارشنبه آخر سال بکاهد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: وقتی پلاسکو برسر آتش نشانان فداکار فروریخت، مردم ایران عزادار شدند. به احترام شهدای حادثه تلخ پلاسکو که خود به دلیل اهمال سایرین کشته شدند، در کوچه‌ها و خانه‌های ایران شمع‌ها روشن شد. بر گونه‌ها اشک‌های فراوانی جاری شد و سراسر فضای مجازی داخلی ایران مملو شد از ادای احترام به روح بلند آتش نشانان شهید.

از همان روزها بسیاری از مردم با همکاری نخبگان قرار گذاشتند تا اگر پلاسکو به دلیل اهمال سایرین، شد بلای جان فرزندان آتش نشان این کشور، حداقل در روزهای پس از پلاسکو و به خصوص «چهارشنبه سوری» کسی بلای جان و زحمت آتش نشانان عزیز در سراسر کشور نشود.

تفسیر نادرست از چهارشنبه سوری

در همین زمینه معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اینکه یکی از ایام و مناسبت‌هایی که در پایان هرسال اتفاق می‌افتد روز چهارشنبه سوری یا به نقل آتش نشانان چهارشنبه سوزی است، گفت: متأسفانه در این روز شاهد بروز حوادث و اتفاقات بسیار ناگواری که ناشی از بازی با مواد آتش زا و قابل اشتعال است، هستیم.

علی زندیه افزود: اگرچه در گذشته نقل می‌کردند که مراسم‌های روشن کردن آتش و پریدن از آن به عنوان نماد پایان سال یا آغاز بهار مرسوم بود، اما متأسفانه تفسیر نادرست از این مراسم شده و طی سال‌های اخیر شاهد تلفات جانی و مالی فراوانی در چهارشنبه آخر سال هستیم.

وی ادامه داد: اگرچه تیم‌های آتش نشانی تلاش می‌کنند که در کنار مردم باشند اما از مردم نیز انتظار می‌رود توصیه‌هایی که نیروهای آتش نشانی و امدادی ارائه می‌دهند رعایت کنند تا روزهای منتهی به سال نو و مراسم زیبای نوروز که برای همه زیبا است، برای خود تلخ نکنند.

کد N1661645

وبگردی