آفتاب
نوروز در کویر قم؛

عطر معنوی زیارت در دل کویر/ جاذبه‌های که راه به دل تاریخ دارند

عطر معنوی زیارت در دل کویر/ جاذبه‌های که راه به دل تاریخ دارند

قم - وجود بارگاه کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران و همچنین جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی، استان کویری قم را به مقصد بسیاری از مسافران نوروزی تبدیل کرده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شاید به جرأت بتوان گفت که کمتر کسی از هموطنان کشورمان وجود داشته باشد که روزی زائر بودن در سرای حرم حضرت معصومه(س) را تجربه نکرده باشد و یا قدمی به مسجد جمکران نگذاشته باشد.

حتی می‌توان فراتر از این رفت و با توجه به موقعیت جغرافیایی قم اینطور گفت که کمتر کسی است که پا به کویر قم نگذاشته باشد، کویر قم گرچه مأمن بارگاه حرم حضرت معصومه(س) است و عطر ناب زیارت را به ارمغان می‌آورد اما از سویی دیگر جاذبه‌های گردشگری دیگری را هم در دل تفت دیده خود جای داده است که تحت الشعاع عطر معنوی قم قرار گرفته است.

حرم حضرت معصومه(س)

آرامگاه فاطمه معصومه(س) در میان بقعه با بلندی ۱.۲۰ و طول و عرض ۲.۹۵ در ۱.۲۰ متر قرار گرفته و با کاشی‌های نفیس و زرفام پوشیده شده. گرداگرد مرقد، دیواری به بلندی دو متر و طول و عرض تقریبی ۴.۸۰، در ۴.۴۰ متر) قرار دارد که در سال ۹۵۰ بنا گردید و با کاشی معرق آراسته شده که اکنون این دیوار با ضریح مشبک از جنس نقره پوشیده شده.

کد N1660171

وبگردی