آفتاب
با نهایی شدن مصوبات همکاری بین وزارتخانه های صنعت و آموزش و پرورش،

آموزش های رسمی با نیازهای بازار کار هماهنگ می شود

آموزش های رسمی با نیازهای بازار کار هماهنگ می شود

تهران– ایرنا- مصوبات کمیته همکاری های آموزشی بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و آموزش و پرورش در خصوص توسعه آموزش علمی و مهارتی امروز -یکشنبه- امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، این مصوبات که هدف از آنها اجرای نظام جدید آموزش متوسطه در راستای افزایش ارتباط و تعامل میان آموزش های رسمی با نیازهای بازار کار و تامین شرایط و بستر مناسب آموزشی است، به امضای برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دکتر علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش رسید.
از دیگر اهداف این مصوبات می توان به تحقق اهداف مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت آموزش و پرورش در هدایت، تربیت و استفاده بهینه از ظرفیت آموزشی مشترک به منظور توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور اشاره کرد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با بیان این که توسعه داتش و مهارت بحث جدیدی محسوب نمی شود، یکی از مشکلات جدی کشور در طول دهه اخیر را توجه و پرداختن بیش از حد به نظام آموزش عالی به جای آموزش های مهارتی عنوان کرد.
قبادیان تنها راه دانش محور شدت اقتصاد و افزایش کارایی در بخش های مختلف به خصوص صنعت را حرکت به سوی آموزش های مهارتی دانست و ابراز امیدواری کرد که توافقات و تفاهمات صورت گرفته تنها روی کاغذ نباشد.
ادامه دارد
علمی 1836
خبرنگار: یوسف درویشی* انتشار: زهره محتشمی پور
کد N1660106

وبگردی