آفتاب

شانس بالای حزب راست‌گری آزادی هلند برای پیروزی در انتخابات پارلمانی

شانس بالای حزب راست‌گری آزادی هلند برای پیروزی در انتخابات پارلمانی

انتخابات پارلمانی هلند روز چهارشنبه، ۱۵ مارس در حالی برگزار می‌شود که طبق نظرسنجی‌ها رهبر حزب راست گرای آزادی ممکن است پیروز این رقابت‌ها شود یا به جایگاه دوم دست یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «گرت ویلدرس»  رهبر حزب راست گرای آزادی هلند به هوادارانش وعده داده است در صورت رسیدن به قدرت مساجد را در این کشور ببندد و ورود مهاجران مسلمان به هلند را محدود کند.

حزب لیبرال و دموکرات هلند که رهبری آن را «مارک روت» نخست وزیر این کشور در اختیار دارد، شانس بالاتری نسبت به دیگر احزاب دارد اما طبق نظرسنجی‌ها احتمال دارد مجبور به تشکیل دولت ائتلافی با حزب آزادی شود.

«الکساندر پشتولد» که رهبری حزب دموکرات ۶۶ را به عهده دارد نیز امیدوار است بتواند نمایندگان بیشتری نسبت به دور قبلی انتخابات به پارلمان این کشور بفرستد.

طبق نظرسنجی‌ها، «جس کلاور» که رسانه‌ها به وی لقب «ترودوی هلند» را داده‌اند، اکولوژیست‌های هلند را رهبری می‌کند و بر اساس نظرسنجی‌ها می‌تواند در این انتخابات تبدیل به یک عامل مهم در تشکیل دولت آینده تبدیل شود. وی که از پدری با ملیت مراکشی و مادری هلندی‌تبار به دنیا آمده است، جوان ترین رهبر یک حزب سیاسی در هلند است و ممکن است بین ۱۵ تا ۱۷ کرسی از مجلس این کشور را در اختیار بگیرد.

پارلمان هلند ۷۶ کرسی دارد و پیروزی حزب راست‌گرای آزادی به رهبری «گرت ویلدرز» می‌تواند در تقویت احزاب افراطی در دیگر کشورها به ویژه در فرانسه نیز تاثیرگذار باشد.

 

کد N1660086

وبگردی