آفتاب

پرداخت 631 میلیارد تومان مالیات در آذربایجان غربی

پرداخت 631 میلیارد تومان مالیات در آذربایجان غربی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‏غربی از پرداخت ۶۳۱ میلیارد تومان مالیات از سوی مردم این استان در ۱۱ ماه گذشته خبر داد. یعقوب مزرعه‏لی ...

دنیای اقتصاد– ارومیه- امیررضا علیار:مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‏غربی از پرداخت ۶۳۱ میلیارد تومان مالیات از سوی مردم این استان در ۱۱ ماه گذشته خبر داد. یعقوب مزرعه‏لی افزود: این میزان پرداخت مالیات با وجود تحقق ۹۰ درصدی طبق برنامه مصوب، از میانگین کشوری پایین‌تر است.

 

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی درآمدهای وصولی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده با 74/ 30 درصد بیشترین سهم از وصولی مالیات‏ها را دارد. وی پایین بودن سهم مشاغل نسبت به حقوق کارکنان بخش دولتی در میزان درآمدهای وصولی استان را ضعف اطلاعاتی نظام مالیاتی دانست و تصریح کرد: اکنون به علت ضعف سیستم مالیاتی، اطلاعات خوبی در زمینه درآمدها وجود ندارد. مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‏غربی خاطرنشان کرد: ارومیه با 8/ 66 درصد بیشترین وصولی مالیات را در استان به‌خود اختصاص داده‏است. وی گفت: ماکو به واسطه اخذ چهار درصد از واردات کالا از گمرک بازرگان با 3/ 10 درصد در رتبه دوم وصولی درآمدهای استان قرار گرفته‏است. مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‏غربی از شناسایی سه هزار و ۶۲۲ منبع جدید اخذ مالیات در سال‌جاری خبر داد و گفت: به این منظور از ۱۷ نفر از مودیانی که از پرداخت مالیات طفره می‏رفتند، هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و از یک نفر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مالیات اخذ شده‏است.

کد N1657953

وبگردی