آفتاب

امام جمعه کرمان: حفاظت از منابع طبیعی تکلیف آحاد جامعه است

امام جمعه کرمان: حفاظت از منابع طبیعی تکلیف آحاد جامعه است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: صیانت و حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی یک وظیفه شرعی و تکلیف بزرگ آحاد جامعه است.

به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نمازجمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) با گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: نباید اجازه دهیم عده ای جنگل ها را تخریب کنند بلکه تا می توانیم درخت بکاریم و به هیچ کس اجازه ندهیم که منابع طبیعی را تخریب کند.
وی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی یک ثروت ارزنده برای جامعه است و همانگونه که برای سلامت جسم خود تلاش می کنیم باید به فکر سلامتی طبیعت هم باشیم چرا که ما انسانها در صورتی سالم خواهیم بود که طبیعت سالم باشد.
وی با اشاره به آلودگی ناشی از برخی خودروها اظهار کرد: نیروی انتظامی و مسئولان مربوط باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند و نباید اجازه دهند خودروهای دودزا و غیر استاندارد در خیابانهای شهر تردد کنند.
امام جمعه کرمان به 20 اسفند روز راهیان نور اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، دوران دفاع مقدس یک معدن طلای فرهنگی و معنوی برای کشور و ملت ایران است و باید از این گنجینه ارزشمند، بیشترین استفاده را داشته باشیم.
آیت الله جعفری افزود: دوران دفاع مقدس دورانی بسیار عجیب بود و هیچ کس به ما سلاح نمی فروخت و همین جنایتکارانی که امروز مسئله حقوق بشر را مطرح می کنند، جنگ همه جانبه ای را علیه کشور و ملت ایران تحمیل کردند.
وی تصریح کرد: همه ما فکر می کردیم که این جنگ یک ماه به طول خواهد انجامید اما دیدیم که این جنگ نابرابر به مدت هشت سال استمرار پیدا کرد و عده زیادی از جوانان ما به درجه رفیع شهادت نائل و عده زیادی هم اسیر و جانباز شدند و همه این بزرگواران از ارزش های بزرگ ما به شمار می روند.
وی با بیان اینکه 22 اسفند سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهداست گفت: ام البنین مادر حضرت ابوالفضل (ع) است و همه ما به این بزرگوار اعتقاد داریم و هنگام گرفتاری به قمر بنی هاشم متوسل می شویم.
آیت الله جعفری بر لزوم تکریم مادران و همسران شهدا تاکید کرد و افزود: خوشبختانه مدیران بنیاد شهید، انسانهای مسلمان و با ایمانی هستند و ان شاءالله به تذکر اینجانب توجه خواهند نمود.
وی اظهار کرد: اگر امروز استقلال داریم و اگر مستکبرین جرات حمله به خاک ما را ندارند، به برکت شهدا، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان است.
وی همچنین گفت: 24 اسفند سالروز برگزاری انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 58 است که منافقان و جنایتکاران بمبی را در نمازجمعه منفجر کردند و باعث شهادت عده ای از نمازگزاران شدند ولی بدانند که این ملت را نمی توان با حرکات ناشیانه از صحنه خارج کرد.
امام جمعه کرمان افزود: ملت ایران تا آخرین منزل علیه مستکبران به قیام و مبارزه ادامه خواهد داد.
وی با گرامیداشت 23 اسفند سالروز درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی، به تلاش های مصدق برای ملی شدن صنعت نفت اشاره و بیان کرد: مصدق شرایط سرنگون شدن دولتش را فراهم کرد و اجازه داد منافقان و توده ای ها هر غلطی که می خواستند در مملکت انجام دهند.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده:فاطمه نوری جهانگرد
7429/1042
کد N1657635

وبگردی