آفتاب

معاون بنیاد شهید: ترمیم مستمری والدین شهدا از اقدامات دولت تدبیر و امید است

معاون بنیاد شهید: ترمیم مستمری والدین شهدا از اقدامات دولت تدبیر و امید است

بیرجند - ایرنا - معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در بهبود وضعیت معیشتی جامعه ایثارگران، ترمیم مستمری والدین شهداست.

مهدی ایزدی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در گذشته 36 نوع مستمری از 490 هزار ریال تا 11 میلیون ریال به والدین شهیدان پرداخت می شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون مستمری والدین شهدا یک و نیم برابر حداقل حقوق کارکنان دولت است.
وی ادامه داد: هر مدیری که در پشت میز مسئولیت قرار دارد، باید بداند که این جایگاه به برکت خون شهدا و ایثارگران نصیبش شده است.
وی یادآور شد: هر مسئول هفته ای یک ساعت وقت خود را اختصاص به دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران دهد، حضور در بین خانواده شهدا باعث می شود که با مشکلات آنها بیشتر آشنا شده و همچنین یاد و خاطره شهدای گرانقدر را فراموش نکنیم.
وی گفت: بیکاری یک معضل اجتماعی در کشور است، با اقدامات انجام شده نرخ رشد بیکاری در خانواده ایثارگری پایین است.
وی تاکید کرد: نرخ رشد بیکاری در کشور 12 درصد است اما این رقم در بین ایثارگران چهار درصد و معادل با نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی است.
وی اضافه کرد: هر چند وجود حتی یک فرد بیکار در جامعه ایثارگری زیاد است و باید تلاش شود بیکاری در این قشر وجود نداشته باشد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بیان کرد: 400 فرزند شهید و ایثارگر بیکار در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد تنها 10 نفر فرزند شهید هستند که امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها، این تعداد هم هرچه سریعتر شاغل شوند.
ایزدی اظهار کرد: 22 اسفند ماه سال 1358، امام راحل(ره) فرمان تشکیل بنیاد شهید را صادر کردند.
وی یادآور شد: در آن زمان که هنوز جنگ تحمیلی آغاز نشده بود، 2 هزار و 200 شهید و پنج هزار جانباز انقلاب باید ساماندهی و سرپرستی می شدند.
وی گفت: هر ماه یکی از معاونان بنیاد شهید به همراه مدیران کل حوزه مربوطه، به استان ها اعزام می شوند و از نزدیک مسائل و مشکلات امور ایثارگران را بررسی می کنند.
وی تاکید کرد: وجود شهیدان، جانبازان، آزادگان بیانگر سرمایه بزرگ اجتماعی استان است که در همه عرصه ها به کمک انقلاب آمده اند.
وی افزود: بحث درمان و امور فرهنگی، تشکیل پرونده ایثارگری، حقوق و مستمری خانواده شهیدان و ... از اقدامات حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
*7559*6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده مریم پنجابی*
کد N1656994

وبگردی