آفتاب

چهارمین دوره مسابقه های قرآنی قوه قضائیه در تبریز آغاز شد

چهارمین دوره مسابقه های قرآنی قوه قضائیه در تبریز آغاز شد

تبریز - ایرنا - چهارمین دوره مسابقه های سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده های شاغل در قوه قضائیه و سازمان های تابعه این دستگاه از امروز /چهارشنبه / به مدت دو روز در تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دوره از مسابقه ها با حضور 233 نفر از 31 استان کشور در دو رده سنی کمتر از 16 سال و بالای 16 سال و در رشته های مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن به صورت کتبی و در بخش های قرائت، ترتیل و حفظ جزء های پنج، 10، 15 ، 20 و کل قرآن بین تمام کارکنان اعم از قضات، کارکنان قضائی و اداری، سازمان های تابعه و خانواده های آنها برگزار می شود.
از مجموع شرکت کنندگان در مسابقه های فوق، تعداد 201 نفر افراد عادی و 32 نفر را نفرات برتر دوره های قبلی تشکیل می دهد که از مجموع آنها تعداد 116 نفر را بانوان و 117 نفر را مردان شامل می شود.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه ‌قضائیه گفت: قرآن نجات‌بخش و هدایت‌گر است و بر همین اساس محبوسانی که با قرآن مأنوس شده‌اند بعد از ‌آزادی دیگر پایشان به زندان باز نشده است.
حجت‌الاسلام محمدمسعود معصومی در آیین گشایش این دوره از مسابقات، گفت: قوه‌ قضاییه در کنار وظایف اصلی خود، در جهت پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی نقش بی ‌بدیلی‌ ایفا کرده و پرداختن به ارکان دینی به عنوان بایسته‌های فعالیت خود در معاونت فرهنگی را در راس فعالیت ‌های خود قرار داده است.
وی افزود: قرآن به عنوان اساس و پایه حرکت‌های اسلامی همواره مد نظر مسئولان قوه قضائیه بوده و در طول چهار دوره برگزاری مسابقات قرآنی سعی شده است فرهنگ قرآنی را به صورت مستمر در میان خانواده‌های دستگاه قضا گسترش دهیم.
معصومی ادامه داد: شاید عده ای بر این باور باشند که برگزاری مسابقه های قرآنی با این گستردگی که در تمام فصول سال جریان دارد شاید یک امر تبلیغاتی پرهزینه و غیر لازم باشد و بهتر است قوه‌ی قضائیه نوع دیگری از فعالیت‌های قرانی را برگزیند، اما فعالیت‌ های قرآنی قوه قضاییه منحصر به این مسابقه ها نیست و در کنار این مسابقه ها آموزش‌های لازم به صورت سازمان یافته آغاز شده و در کنار فعالیت‌های آموزشی فعالیت‌های ترویجی هم اجرا می شود.
وی با بیان اینکه جریان ‌های تکفیری و داعش قرآن را ملعبه رفتارهای ضدبشری و ضدانسانی خود قرار داده اند، اضافه کرد: این رفتارها منجر به لطمات جبران ناپذیری به اصل دین و قرآن کریم می زند.
معصومی ادامه داد: امروز انسان تشنه هدایت حقیقی است و قرآن قدم اول برای صعود به بارگاه سلامت، شهامت و عدالت است.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: طی چهار دوره برگزاری مسابقات قران کریم ویژه کارکنان قوه قصاییه بیش از پنج هزار نفر در دوره اول، هفت هزار نفر دوره دوم، 9 هزار و 500 نفر در دوره سوم و در این دور نیز بیش از 12 هزار نفر شرکت کرده‌اند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/6183
کد N1656468

وبگردی