آفتاب
رئیس انجمن جنگلبانی ایران:

یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس درگیر بیماری‌ زغالی است

یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس درگیر بیماری‌ زغالی است

کرج - رئیس انجمن جنگلبانی ایران از درگیر بودن یک میلیون هکتار از جنگل های زاگرس به بیماری های زغالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی کیادلیری در نشست علمی چالش ها و راهکارهای آموزشی و پژوهشی منابع طبیعی و محیط زیست ایران در هزاره سوم که بعد از ظهر چهارشنبه در تالار امام خمینی(ره) دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی کشور، اظهار کرد: مادامی که فرهنگ حفظ منابع طبیعی توسط مسئولان امر مورد توجه قرار نگیرد این مهم در جامعه و توسط مردم اجرایی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه با دو مبحث فرهنگ آشکار و خاموش در حوزه منابع طبیعی مواجه هستیم، افزود: کاشت نهال، فرهنگ آشکار و تخریب منابع، فرهنگ خاموش محسوب می شود.

رئیس انجمن جنگلبانی ایران خاطرنشان کرد: مادامی که یک دولت اقدام به ریزش زباله در جنگل می کند، به نوعی تخریب منابع طبیعی را در جامعه و بین مردم ترویج می دهد.

کیادلیری با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی قوانین در راستای حمایت از متجاوزان و تخریب گران وضع می شود، تصریح کرد: این قبیل از اقدامات سبب شده مردم به سمت تخریب منابع طبیعی ترغیب شوند.

۴۲ درصد جنگل های شمال رو به قهقرا است

وی با اعلام اینکه شاهد رفتار محیط زیستی از سوی مردم در جامعه نیستیم، گفت: ۴۲ درصد جنگل های شمال کشور رو به قهقرا است و متاسفانه اغلب عناصر جنگل های کشور در شمال و زاگرس از بین رفته است.

رئیس انجمن جنگلبانی ایران بیان کرد: یک میلیون هکتار از جنگل های زاگرس درگیر بیماری های زغالی بوده و بسیاری از گونه های بومی کشور در حال فروپاشی و انقراض هستند.

جنگل‌ بنگاه‌ چوب و اقتصاد نیست

وی با تاکید بر اینکه طی روزهای گذشته مصوب شد به جنگل شمال استراحت داده و کل بهره برداری از چوب جنگل های شمال ممنوع شود، گفت: این مهم در مجلس مصوب شد که نقطه عطفی برای منابع طبیعی کشور محسوب می شود.

کیادلیری با تاکید بر اینکه به طور قطع جنگل ها بنگاه های چوب و اقتصاد نیستند، یادآور شد: نباید از منابع استفاده کرد بلکه باید از خدمات آن بهره بگیریم.

کد N1656352

وبگردی