آفتاب
استاندار سمنان:

برخی در استان سمنان احزاب‌گریز و حزب ستیز هستند

برخی در استان سمنان احزاب‌گریز و حزب ستیز هستند

سمنان - استاندار سمنان گفت: برخی متاسفانه در استان تنها به این خاطر که فکر می کنند احزاب دنبال گرفتن قدرت از آنان هستند حزب‌ستیز و احزاب گریزند، اما در حقیقت اینگونه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خباز در نشست ظهر چهارشنبه خود با اعضای خانه احزاب سمنان به میزبانی این خانه، ضمن اشاره به اینکه برخی در این اندیشه هستند که حزب ها جایی برای رفع نیازهای شخصی و مادی افراد است در حالی که این گونه نیست، ابراز داشت: فرهنگ کار حزبی باید با کمک نهادهایی مانند خانه احزاب نهادینه شود و ما نیز می پذیریم که به طور ذاتی هدف احزاب رسیدن به قدرت است، اما این به آن معنا نیست که دست به هر روشی می زنند تا به منافع و پول برسند.

وی افزود: منظور از جدال بر سر قدرت در سطح کلان و با هدف خدمت به مردم و جامعه است و این تفکر منفی که برخی در همین استان سمنان نیز دارند بسیار غلط محسوب می شود امروز ما معتقد هستیم اگر کارکرد واقعی احزاب به مردم معرفی شود می توان اثرگذاری این احزاب را نیز بیشتر در جامعه دید.

استاندار سمنان با بیان اینکه ما معتقد هستیم وجود احزاب برای جامعه ضروری است و همچنین فعالیت های حزبی باید مورد حرمت قرار گیرند، گفت: احزاب باید با اصول و اهداف خود در راه خدمت به مردم گام بردارند و هرکس که در لباس احزاب فعالیت می کند باید دغدغه مردم و نظام را داشته باشد.

خباز با بیان اینکه خانه احزاب مکانی مقدس است، گفت: استانداری در حمایت از این مکان اهتمام ویژه ای خواهد داشت اما این بدان معنا نیست که نماینده دولت در استان، از یک حزب خاص طرفداری می کند ما بارها نیز اعلام کردیم حمایت از خانه احزاب حمایت از حزب خاص نیست، حمایت از تفکر غالب درون نظامی است که دکترین آن خدمت به مردم در چارچوب اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: استانداری سمنان از خانه احزاب حمایت می کند چرا که معتقد هستیم حمایت از خانه، کمک به همه جریان های سیاسی فعال در بدنه نظام تلقی می شود همچنین ما بارها به فرمانداران و معاونان استانداری نیز توضیح داده ایم که باید از ظرفیت احزاب و تشکل های سیاسی و حتی سمن های فعال مردمی در انجام امور مختلف استفاده شود که نمونه آن در انتخابات پیش رو است.

استاندار سمنان اما برای اعضای خانه احزاب نیز توصیه هایی داشت و گفت: احزاب و در مجموع فعالیت حزبی منوط به رعایت همه اصول قانون اساسی است لذا باید گفت اینگونه نیست که احزاب جدای از نظام باشند لذا هر فردی که فعالیت حزبی دارد می بایست به تمام اصول قانون اساسی قلباً اعتقاد داشته باشد تا به هدف برسند.

خباز خطاب به اعضای خانه احزاب نیز بیان داشت: برای شما نباید مهم باشد که چه کسی در راس کار است رسالت شما این است که انتقاد صالح را در دستور کار داشته باشید همچنین باید گفت تفکر امر به معروف و نهی از منکر در ارشاد دولتمردان و مدیران از کارکردهای ویژه احزاب است لذا باید دانست که احزاب مشاوران خوبی برای تصمیم سازان محسوب می شوند که می توانند تاثیر گذاری خود را بر جامعه به وضوح نشان دهند از سوی دیگر اما مدیران ما نیز باید این تفکر اشتباه که احزاب مزاحمانی برای اجرای سیاست های دولت هستند را کنار بگذارند، امروز باید با دید باز نسبت به نقد مصلحه احزاب نگریست و از اختلافات دور بود.

وی افزود: در تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی بارها پیش آمده که احزاب با مشورت های خوبی که ارائه کرده اند، راهگشای دولت ها بوده و تاثیرگذاری خود را داشته اند لذا این اصل میسر نخواهد شد مگر با خرد جمعی پس نباید مجموعه ای احساس کنند که می توانند فقط وفقط دیدگاه خود را دیکته کند چرا این تفکر به خانه احزاب صدمه می زند.

کد N1656165

وبگردی